صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
طریفی حسینی در گفت‌وگو با آنا:

اردوهای برون‌استانی مقطع ابتدایی با محدودیت مواجه است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه محدودیت اردو‌های برون استانی برای دوره ابتدایی داریم، عنوان کرد: مدیران مدارس می‌توانند بسیاری از اردو‌های درون شهر را برنامه ریزی کنند. آیین‌نامه و ضوابط هیچ محدودیتی ایجاد نکردند.
کد خبر : 929720

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوهای تابستانی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی بسیار حائز اهمیت است، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: از اردوهای تابستانه به عنوان یک موقعیت و فرصت تربیتی باید یاد کنیم. از این فرصت تربیتی می‌توان برای تحقق تربیت چند ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بهره برد.

برگزاری تخصصی اردوها الزامی است

وی با بیان اینکه معتقدیم فرصت‌های تربیتی نباید محدود به  کلاس درس باشد، تصریح کرد: قرارگیری دانش‌آموزان در این موقعیت طبیعی و اجتماعی مختلف باعث می‌شود تا تجربیات لازم را کسب کنند. اصرار ما بر برگزاری تخصصی اردو‌هاست. اردو‌های دوره اول ابتدایی باید با دوره دوم ابتدایی و دوره متوسطه متفاوت باشد.

سفرهای تربیتی مرتبط با اقتضائات دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی سفرهای تربیتی، ابراز کرد: همچنین اردو‌ها باید برای دانش آموزان دختر و پسر مطابق با ویژگی‌ها و اقتضائات دانش آموزان متناسب و براین اساس به اردوها و سفر‌های تربیتی ببرند.

اردوهای برون‌استانی برای مقطع ابتدایی محدودیت دارد

طریفی حسینی با بیان اینکه محدودیت اردو‌های برون استانی برای دوره ابتدایی داریم، عنوان کرد: مدیران مدارس می‌توانند بسیاری از اردو‌های درون شهر را برنامه ریزی کنند. آیین‌نامه و ضوابط هیچ محدودیتی ایجاد نکردند.

وی درباره فعالیت و برگزاری کلاس‌های تابستانی در مدارس ابتدایی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های تابستانی ذیل معاونت پرورشی و فرهنگی فعالیت می‌کنند، فعالیت‌های پرورشی و آموزشی در مدارس منتخب در تابستان انجام می‌شود.

فعالیت مدارس در روزهای تعطیل ممنوعیت ندارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توصیه ما براین است که مدارس در روز‌های تعطیل، تابستان، خارج از ساعات آموزشی می‌توانند فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌توانند فعالیت‌های  فوق برنامه را ارائه دهند. آیین‌نامه اجرایی مدارس این تصمیم‌گیری را برعهده مدیران و شورای مدرسه قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر