صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
مقیمی در هشتمین دوره برنامه «روزی با دانشگاه تهران» خبر داد؛

جذب ۲۵۰۰ دانشجوی بین الملل از ۳۰ کشور در سال تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه تهران گفت: ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی مهر امسال جذب دانشگاه تهران می شوند‌.
کد خبر : 929702

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتمین دوره برنامه روزی با دانشگاه، امروز (سه‌شنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۳) با حضور رئیس دانشگاه تهران و معاونان و داوطلبان تراز بالای ۹۵۰۰ کنکور سراسری در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.


سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران معرفی شده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها پیش تعابیر زیادی از دانشگاه تهران یاد کردند که اوج تعابیر شامل دانشگاه پیشرو است.

وی افزود: دانشگاه تهران امروز یکی از دانشگاه های معتبر در عرصه های جهانی است و انتشار رتبه بندی شانگهای دانشگاه تهران را جزء اولین دانشگاه ایرانی معرفی کرد و شریف و شهیدبهشتی در رتبه های ۸۰۰ قرار گرفتند.

مقیمی تصریح کرد: دانشگاه تهران در نظام های رتبه بندی خوش درخشیده و در ۸ رشته تخصصی رتبه زیر ۱۰۰۰ دنیا را داریم و تلاش ما در چشم انداز این است که جزء ۱۰۰ دانشگاه اول دنیا قرار بگیریم.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۸۰۰ دانشجوی خارجی داشتیم و مهر امسال ۲۵۰۰ دانشجوی بین الملل از ۳۰ کشور دنیا جذب می کنیم که عملکرد خوبی است.

مقیمی گفت: دانشگاه تهران مهر امسال در حوزه بین الملل شعبه اول را در کشور گرجستان در تفلیس و کشور عراق در نجف اشرف راه اندازی کرده است.

مقیمی با بیان اینکه در عرصه داخلی نیز در گوشه گوشه کشور شعبه داریم در شمال و جنوب شرق و غرب واحد‌های مختلف داریم و این بیانگر این است که دانشگاه بین المللی محسوب می شویم؛ تاکید کرد: دانشجویان تازه وارد باید توجه داشته باشند که انتخاب و شناخت درست داشته باشند و متناسب با توان علمی خود رشته مورد علاقه خود انتخاب کنند البته انگیزه واقعی و آینده شغلی در انتخاب رشته باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: دانشگاه تهران دانشگاه جامعی است که دانشجویان در آن با رشته های مختلف در ارتباط هستند و می توانند از تجربیات آنها بهره مند شوند.


اثربخشی دانشجو در بازار کار؛ هدف اداره مهارت دانشگاه تهران


در ادامه، فرشته امین مدیر کل مهارت دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: هر ساله همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری برنامه این چنینی را تدارک می بینیم و هدفمان آشنایی داوطلبان با محیط و دانشکده ها و رشته ها و استادان و دانشجویان برتر سال های گذشته جهت انتخاب رشته برتر کنکوری هاست.

وی افزود: ماموریت اداره مهارت دانشگاه تهران، افزایش سطح اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان است و هدفمان این است که داوطلبان علاوه بر کسب تخصص های لازم، مهارت های بازار کار و صنعت و زندگی اثربخش را فراهم کنیم.‌


امین تصریح کرد: یک درس ۲ واحدی با نام یادگیری تجربی را برای دانشجویان در نظر گرفته ایم تا آنها اول کار با تمام حوزه ها آشنا شوند، معتقد هستیم فارغ التحصیل دانشگاه تهران نه تنها باید سرآمد علمی و آموزشی باشد، بلکه باید توانمند از دانشگاه خارج شود.



به گزارش آنا، امروز (سه شنبه) دانشگاه تهران میزبان رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکور بود تا ضمن آشنایی با فضای دانشگاه با معاونان پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه گفت و گو کنند و پاسخ سوالات خود در خصوص انتخاب رشته مناسب را از صاحبنظران دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر