صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

استرالیا کار و زندگی را برای دانشجویان خارجی سخت‌تر کرد

استرالیا امروز اعلام کرد که تعداد ثبت‌نام‌های جدید دانشجویان بین‌المللی را برای سال ۲۰۲۵ به ۲۷۰ هزار نفر محدود خواهد کرد، زیرا دولت به دنبال کنترل مهاجرت است چرا که مهاجرت بیش از حد افراد به این کشور، باعث افزایش قیمت اجاره خانه‌ها شده است.
کد خبر : 929687

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، استرالیا محدودیتی بر تعداد پذیرش دانشجویان بین‌المللی جدید، اعمال خواهد کرد؛ زیرا در تلاش است تا مهاجرت کلی را به سطح قبل از همه‌گیری کرونا کاهش دهد. این کشور یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های دانشجویان بین‌المللی در جهان را دارد، اما تعداد ثبت‌نام‌های جدید به آن برقرار است و برای سال ۲۰۲۵ به ۲۷۰ هزار نفر محدود شود. 

هر مؤسسه آموزش عالی به محدودیت جداگانه‌ای مشمول خواهد شد، به گفته دولت در روز سه‌شنبه، بیشترین کاهش‌ها بر دوش ارائه‌دهندگان آموزش و تربیت حرفه‌ای خواهد بود. البته گفتنی است این تغییر باعث خشم صنعت آموزش عالی شده است، به طوری که برخی دانشگاه‌ها این کار را «خرابکاری اقتصادی» توصیف کرده‌اند، اما دولت استرالیا می‌گوید این اقدام به بهبود کیفیت و دوام این بخش کمک خواهد کرد.

طبق آخرین آمار دولت، از اوایل سال ۲۰۲۴، استرالیا میزبان حدود ۷۱۷،۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی است. «جیسون کلر» وزیر آموزش استرالیا، اذعان کرد که آموزش عالی در طول همه‌گیری و زمانیکه استرالیا دانشجویان خارجی را به خانه فرستاد و کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه‌ای اعمال کرد، به شدت آسیب دیده است. با این حال، او همچنین اشاره کرد که تعداد دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌ها اکنون ۱۰ درصد بیشتر از قبل از کووید-۱۹ است و تعداد آنها در مؤسسات آموزش و تربیت حرفه‌ای خصوصی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کلر گفت: دانشجویان بازگشته‌اند، اما افراد سودجو نیز بازگشته‌اند کسانی که قصد دارند از این صنعت برای کسب سود سریع سوءاستفاده کنند.

دولت قبلاً برخی ارائه‌دهندگان را به رفتار غیراخلاقی متهم کرده است - از جمله پذیرش دانشجویانی که مهارت‌های زبانی لازم برای موفقیت را ندارند، ارائه آموزش یا تربیت با استاندارد پایین، و ثبت‌نام افرادی که قصد کار کردن به جای تحصیل دارند.

کلر گفت: این اصلاحات برای بهبود و عدالت بیشتر طراحی شده‌اند و قصد دارند این صنعت را بر اساس اصول پایدارتر در آینده بنا کنند.

او افزود که این محدودیت‌ها همچنین به مقابله با سطح بی‌سابقه مهاجرت در استرالیا کمک خواهد کرد، که به مشکلات مسکن و زیرساخت‌های موجود فشار وارد کرده است. 

دولت قبلاً شرایط سخت‌گیرانه‌تری برای حداقل مهارت‌های زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی اعلام کرده است و نظارت بیشتری بر درخواست‌های ویزای تحصیلی دوم اعمال می‌کند، در حالی که صد‌ها ارائه‌دهنده فاسد را مجازات می‌کند.

کلر گفت که ثبت‌نام در دانشگاه‌های دولتی در سال ۲۰۲۵ کاهش خواهد یافت و دانشگاه‌های خصوصی و ارائه‌دهندگان آموزش عالی غیر دانشگاهی می‌توانند ۳۰ هزار دانشجوی بین‌المللی جدید ثبت‌نام کنند، در حالی که مؤسسات آموزش و تربیت حرفه‌ای به ۹۵ هزار نفر محدود خواهند شد.این سیاست همچنین شامل تشویق‌هایی برای دانشگاه‌ها جهت ساخت مسکن بیشتر برای دانشجویان بین‌المللی خواهد بود. 

آموزش بین‌المللی، چهارمین صادرات بزرگ استرالیا پس از سنگ آهن، گاز و زغال‌سنگ است. آموزش بین‌المللی در سال ۲۰۲۲-۲۳ به ارزش ۳۶.۴ میلیارد دلار استرالیا (۱۸.۷ میلیارد پوند، ۲۴.۷ میلیارد دلار) برای اقتصاد استرالیا سود داشت.
پروفسور دیوید لوید، رئیس دانشگاه‌های استرالیا، در بیانیه‌ای گفت: ما حق دولت برای کنترل تعداد مهاجرت را می‌پذیریم، اما این نباید به ضرر هیچ بخشی، به ویژه بخشی که از نظر اقتصادی بسیار مهم است، مانند آموزش انجام شود.
مهاجرت خالص تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسید و ۶۰ درصد افزایش یافت و به رکورد ۵۴۸،۸۰۰ نفر رسید که بیشتر توسط دانشجویان هندی، چینی و فیلیپینی انجام شد. این تعداد بیشتر از ۵۱۸،۰۰۰ نفری است که در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ ثبت شده بود.
برای مهار این افزایش در مهاجرت، دولت ماه گذشته هزینه ویزا برای دانشجویان خارجی را بیش از دو برابر کرد و متعهد شد که راه‌هایی را که به آنها اجازه می‌دهد به‌طور مداوم اقامت خود را تمدید کنند، مسدود کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر