صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ایلان ماسک:

مدل‌های هوش مصنوعی نیازمند تست‌های ایمنی هستند

ایلان ماسک از لایحه کالیفرنیا که شرکت‌های فناوری و توسعه دهندگان هوش مصنوعی را ملزم به انجام آزمایش ایمنی روی برخی از مدل‌های خود می‌کند حمایت کرد.
کد خبر : 929682

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک، رئیس تسلا که مالک پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس نیز هست، گفت که احساس می‌کند کالیفرنیا باید لایحه هوش مصنوعی را تصویب کند که شرکت‌های فناوری و توسعه دهندگان هوش مصنوعی را ملزم به انجام آزمایش ایمنی روی برخی از مدل‌های خود می‌کند.

ماسک با انتشار پستی در ایکس ضمن درخواست از دولت برای تصویب لایحه SB ۱۰۴۷ گفت: بیش از ۲۰ سال است که من مدافع تنظیم هوش مصنوعی هستم، همان طور که ما هر محصول / فناوری را که خطر بالقوه‌ای برای عموم است، تنظیم می‌کنیم.

قانونگذاران ایالتی کالیفرنیا در این فصل قانونگذاری تلاش کردند ۶۵ لایحه مرتبط با هوش مصنوعی را معرفی کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به اقداماتی برای اطمینان از بی طرفانه بودن تمام تصمیمات الگوریتمی و حفاظت از مالکیت معنوی افراد فوت شده در برابر سوءاستفاده شرکت‌های هوش مصنوعی اشاره کرد. بسیاری از این صورت حساب‌ها در حال حاضر مرده اند.

پیش‌تر مایکروسافت با حمایت از اپن‌ای آی از لایحه هوش مصنوعی دیگری از کالیفرنیا به نام AB ۳۲۱۱ حمایت کرد که شرکت‌های فناوری را ملزم به برچسب گذاری محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی می‌کند که می‌تواند از الگو‌های رفتاری بی ضرر تا دیپ فیک‌هایی با هدف انتشار اطلاعات نادرست درباره نامزد‌های سیاسی را شامل شود.

با توجه به نظرسنجی کشور‌هایی که یک سوم جمعیت جهان را در سال جاری تشکیل می‌دهند، کارشناسان نگران نقش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند و این موضوع قبلاً در برخی از انتخابات مانند اندونزی برجسته بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر