صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
پزشکیان در جلسه معارفه وزیر بهداشت:

با کمک نخبگان می‌توانیم مشکلات را حل کنیم/ باید بتوانیم سلامت مردم را در چارچوب های علمی جلو ببریم

رئیس‌جمهور در مراسم معارفه وزیر بهداشت گفت «ما با نخبگانی سروکار داریم که نشدن برای آنها معنا ندارد» و می‌توانیم با کمک آنها مشکلات کشور را حل کنیم.
کد خبر : 929669

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر مسعود پزشکیان روز سه شنبه در مراسم تکریم بهرام عین اللهی وزیر سابق و معارفه محمدرضا وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: من رئیس جمهور شدم و خیال نمی کنم کسی شدم هنوز هم احترام اساتید را حفظ می کنم و تصور نمی کنم عددی شدم که برای کسی قیافه بگیریم .

وی افزود:همچنان به بزرگان احترام می گذاریم و قدر آنها را خواهیم دانست و اگر این عزیزان  به ما کمک کنند می توانیم کاری انجام دهیم،  هر مدیری سر کار آمد نباید تصور کند که  کسی شده است.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم که احترام اساتید و بزرگان را تا آخر حفظ دهیم و به پیشکسوتان و بزرگان بی احترامی نکنیم.

باید چهارچوب را طوری طراحی کنید که خدمت به مردم در آن شکل بگیرد، امیدوارم مجموعه پزشکی، پرستاری و ارائه خدمات طوری باشد که دست به دست هم دهیم و رضایت مردم را جلب کنیم.

وی تاکید کرد: موظفیم کسانی را ببینیم که در این جامعه دیده نمی‌شوند، باید به فکر کسانی باشیم که علمش را ندارند و وقتی گرفتار می‌شوند نمی‌دانند کجا باید بروند، صدای بی صدایان باشیم و چشم کسانی باشیم که چشمی آنان را نمی‌بیند.

کاری نکنیم که نخبه ها را فراری بدهیم

دکتر پزشکیان ادامه داد: کشور را قرار نیست کارخانه ها درست کنند آدم‌ها درست می کنند این آدم‌ها هستند که کارخانه ها، صنعت و امنیت و همه چیز را درست می کنند، اگر به نخبگان، دانشمندان و اساتیدمان احترام نگذاریم، امکان ندارد مملکت را به جایی برسانیم که باید برسد.

رئیس جمهور افزود: کسی که در این مملکت نخبه و عالم است، باید درد مردم درد او بشود ولی باید ما هم بدانیم که این آدم دارد برای این مملکت و این مردم کار می کند نه اینکه آنها را فراری بدهیم و به آنها امر و نهی بکنیم

وی تصریح کرد: از همه مسئولان درخواست می کنم کاری کنیم که در این دولت بتوانیم سلامت مردم را در چارچوب های علمی و با شاخص هایی که هست اصلاح کنیم و به جلو ببریم

باور به حل مشکلات داریم/ برای نخبگان ما نشدن معنا ندارد

دکتر پزشکیان یادآور شد:باور داریم که می‌توانیم مشکل این مملکت را حل کنیم، اگر اراده کنیم می‌توانیم از بحران خارج شویم و راه آنرا پیدا خواهیم کرد، ما با نخبگانی سر و کار داریم که نشدن برای آنان معنا ندارد.

وی تصریح کرد: امیدوارم که با کمک شما و حضور بزرگان و پشتیبانی که وجود دارد و با چهارچوب قانونی که تلاش میکنیم در ارتباط با منابع شکل بگیرد و امیدواریم وزارت بهداشت آنرا اجرا کند.

رئیس جمهور افزود: حرف درست را یکبار باید زد، قرار نیست دائم راه عوض شود و مسیرهایی را دنبال کنیم که غلط است.

انتهای پیام/

ارسال نظر