صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

عبور ترامپ از خط قرمزهای حزب جمهوری‌خواه؛ حامیان سنتی ناراضی‌اند

نامزد جمهوری‌خواه صحنه انتخاباتی آمریکا این روز‌ها اظهاراتی می‌کند که به مذاق اعضای سنتی حزب خوش نیامده است و می‌تواند بر وزن سبد رای او در ایالات کلیدی (خاکستری) تأثیرگذار باشد.
کد خبر : 929460

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخی رفتار‌های ترامپ، طی روز‌های اخیر، منجر به نارضایتی جمهوری‌خواهان سنتی از وی شده است. دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌گوید حق دارد به کامالا هریس رقیب دموکرات خود، حمله کند. 

او هریس را «کودن و چپ رادیکال» خطاب می‌کند. برخی جمهوری‌خواهان با این شیوه برخورد مخالف هستند و حتی تهدید کرده‌اند که آرای خود را به ضرر رئیس‌جمهور سابق آمریکا به گردش در خواهند آورد. این مسئله می‌تواند برای جمهوری‌خواهان در ایالاتی مهم و تعیین کننده مانند آریزونا و جورجیا تبدیل به یک بحران تمام عیار شود. 

جمهوری‌خواهان سنتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، موجبات شکست ترامپ را در این دو ایالت قرمز (جمهوری‌خواه) فراهم آوردند. 

{$sepehr_key_1495}

دونالد ترامپ از حملات شخصی و تند خود علیه کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دفاع می‌کند. او در یک کنفرانس خبری در باشگاه گلف خود در بدمینستر ایالت نیوجرسی اظهار داشت که حق دارد هریس را مورد حمله شخصی قرار دهد. ترامپ تاکید کرد که همراه با بسیاری دیگر از دست هریس، مخصوصا به دلیل استفاده‌اش از سیستم قضائی علیه مخالفان سیاسی عصبانی است.

ترامپ ضریب هوشی کامالا هریس را زیر سوال برده است و می‌گوید که او رئیس‌جمهور بدی خواهد بود. او همچنین تصریح کرد که از نظر او، پیروزی در انتخابات نوامبر برای جلوگیری از به دست گرفتن قدرت توسط هریس بسیار حیاتی است. 

حملات ترامپ به کامالا هریس از سوی هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواهش، از جمله نیکی هیلی مورد انتقاد قرار گرفته است. هیلی به ترامپ توصیه کرده که بیشتر بر مسائل محتوایی تمرکز کند و کمتر حملات شخصی انجام دهد. ترامپ، اما ضمن رد این توصیه‌ها استدلال کرده که کارزار انتخاباتی او به خوبی پیش می‌رود و حملاتش به هریس نقطه‌ای حساس را نشانه گرفته و این کار را به روش خود انجام خواهد دهد. او می‌گوید، هدفش در رقابت‌های انتخاباتی این است که هریس را «خطری» برای کشور معرفی کند.

{$sepehr_key_1497}

ترامپ معاون رئیس‌جمهور فعلی و نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری را «دیوانه»، «چپ رادیکال» و «کمونیست» خطاب می‌کند. اظهارات او درباره اصالت و رنگ پوست هریس نیز باعث خشم و ناراحتی‌های بسیاری شده است. ترامپ قبلا در انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست هویت نژادی هریس را زیر سئوال برد و با بیان این که او تا کنون فقط بر تبار آسیایی ـ آمریکایی خود تأکید کرده است، گفته بود: «من تا چند سال پیش نمی‌دانستم که او سیاه‌پوست است، تا زمانی که تبدیل به یک سیاه شد. می‌خواهد به عنوان سیاه‌پوست شناخته شود. پس من نمی‌دانم او هندی است یا سیاه‌پوست است؟ ... من به هر دو احترام می‌گذارم، اما به وضوح می‌توان دید که هریس چنین نمی‌کند. او همیشه هندی بود، اما بعد ناگهان چرخید و سیاه شد.»

هریس حملات ترامپ را «نمایش کهنه» تفرقه و بی‌احترامی توصیف کرده و کاخ سفید نیز اظهارات او را توهین‌آمیز خوانده است.

از سوی دیگر، ترامپ در جدیدترین مواضع انتخاباتی‌اش از خط قرمزهای سنتی حزب مبنی بر «حق حیات جنین» عبور کرده و سعی می‌کند تا لحن جدیدی در مورد موضوع سقط جنین اتخاذ کند. او این اواخر اظهاراتی را مطرح می‌کند که باعث ناامیدی حامیانش در حزب جمهوری‌خواه شده که از به رسمیت شناختن این حق برای زنان امتناع می‌کنند.

برخی از حامیان منع سقط جنین در آمریکا ترامپ را به این موضوع متهم کرده‌اند که سعی دارد با طرح شعارهایی در زمینه حق باروری زنان آمریکایی، رضایت گروه‌های حامی حق سقط جنین را برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در این کشور به دست آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر