صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

آقای جلالی! باخت به تاجیکستان را کجای دلمان بگذاریم؟/ عقبگرد فوتبال پایه که از پس تیم‌های تازه توسعه یافته برنمی‌آید

تیم ملی نوجوانان ایران در تورنمنت کافا به رقبایی، چون ازبکستان و تاجیکستان باخت تا کلکسیون شکست های ایران به کشورهایی که در حال توسعه فوتبال هستند تکمیل شود.
کد خبر : 929412

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،در روز 24 خرداد فدراسیون فوتبال اعلام کرد عباس چمنیان بار دیگر هدایت تیم ملی نوجوانان را برعهده گرفته است. مربی که در سال 2017 در جام جهانی نوجوانان عملکرد خوبی داشت اما بعد از آن دوران اثری از او ندیدیم. 

با تشکیل کمیته فنی با ریاست مجید جلالی و البته صحبت های دلنوار و گوش نواز او در مورد توسعه فوتبال در ایران و برنامه هایی که او در سر دارد و در این مدت بارها به آن تاکید کرده انتظار می رفت با انتخاب سرمربی تیم نوجوانان حضور در مسابقاتی مثل کافا با برنامه و هدف باشد.

هر چند که به طور کلی حضور ایران در آسیای مرکزی یک اتفاق نامیمون برای فوتبال کشورمان است چون رقابت فوتبالمان به سطح کشورهایی رسیده که در حال توسعه فوتبال هستند و این برای قدمت ایران که همیشه جزو قدرت های آسیا بوده نمی تواند کمک زیادی کند. هر چند که کم کم به این باور نزدیک شده ایم که گویا از پس تیم های تازه توسعه پیدا کرده هم برنمی آییم اما به هر حال حضور در همین مسابقات هم می تواند تجربه خوبی برای بازیکنان ما در هر رده ای باشد و جالب است که اکنون باید شاهد باشیم تیم نوجوانان کشورمان که ریشه و آینده فوتبال ملی کشورمان هستند در مسابقه ای مثل سطح کافا به تاجیکستان و ازبکستان می بازد و البته سرمربی تیم هم بلافاصله مصاحبه می کند که دو ماه بیشتر وقت نداشته و این تیم نیازمند اردوهای بین المللی است.

حتی اگر عباس چمنیان هم این صحبت ها را نمی کرد بر کسی پوشیده نبود  که تشکیل تیم در دوماه متضمن موفقیت نیست و باز هم چیزی که عیان است اگر دنبال فوتبال ملی قوی هستیم باید در فوتبال پایه خیلی بیشتر از اینی که شاهد هستیم اردو و بازی های بین المللی تدارک ببینیم اما مسئله این است که فوتبال ایران هر چقدر هم در برنامه ریزی برای تیم های پایه دچار عقب ماندگی است اما نباید به همین راحتی مقابل تیم هایی مثل تاجیکستان ببازد. این از فاجعه بدتر است و به نظر می رسد به سمتی می رویم که به این باخت ها نگاه عادی داشته باشیم.

باخت به ازبکستان که کم کم برای فوتبال ایران تبدیل به عادت می‌شود چرا که تیم امید ایران هم با رضا عنایتی به ازبک‌ها باخته بود. حتی تیم ملی بزرگسالان ایران در چند سال اخیر مقابل ازبکستان به مشکل خورده و حالا در کافا تیم ملی نوجوانان هم به این کشور باخته است.تیم نوجوانان ایران در تورنمنتی به مقام چهارمی رسید که افغانستان توانست قهرمان شود!



سوال ما از مجید جلالی به عنوان کسی که از عباس چمنیان دفاع کرد و او را به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان برگزید این است که آیا باخت به تیم های ازبکستان و تاجیکستان در شان فوتبال ایران است؟ اینکه فکر کنیم، چون تورنمنت کافا اهمیت ندارد پس باید به همه ببازیم از خود این شکست‌ها خیلی بدتر است و هیچ مشکلی را هم حل نمی‌کند. حتی یک تیم محلی در ایران نباید به تاجیکستان ببازد، اما حالا می‌بینیم که این اتفاق رخ داده است.

به طور حتم هرچه سریع‌تر باید فکری برای این تیم و البته کادر فنی آن انجام شود تا باخت‌های اینچنینی در میادین مهمتر تکرار نشود. تیم جوانان ایران با حسین عبدی شرایط بدی ندارد، اما متاسفانه بعد از رفتن عبدی از تیم نوجوانان اتفاقات خوبی برای این رده سنی رخ نداد. در مورد تیم همیشه تعطیل و همیشه ناکام امید ایران هم که نیازی به توضیح واضحات نیست و اصلاً دیگر کسی انتظار ندارد که تیم امید ایران حتی در تورنمنت‌هایی مثل کافا موفق عمل کرده و آبروداری کند. 



ختم کلام اینکه مجید جلالی، عباس چمنیان و سایر مسئولان باید در این رابطه به مردم توضیح بدهند و حداقل آنها را امیدوار کنند که شکست‌های خفت بار مقابل امثال ازبکستان و تاجیکستان در آینده تکرار نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر