صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۱ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
در آیین استقبال و بدرقه وزرای علوم مطرح شد؛

دلیل تعویق عدم اجرای افزایش حقوق استادان از زبان زلفی‌گل

زلفی‌گل در آیین استقبال از وزیر علوم جدید گفت: افزایش حقوق استادان حتما اجرا می‌شود و دلیل تعویق آن تغییر مجلس شورای اسلامی بود که تحقق آن نیازمند دو نماینده در این قضیه است.
کد خبر : 929267

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین استقبال از حسین سیمایی صراف وزیر علوم دولت چهاردهم و بدرقه محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم دولت سیزدهم ظهر امروز (شنبه، ۳ شهریور ۱۴۰۳) با حضور جمعی از معاونان، روسای دانشگاه‌ها، مسئولان و کارکنان این وزارتخانه و برخی از اعضای هیئت علمی در طبقه دوم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم در این مراسم، ضمن تبریک به سیمایی صراف وزیر علوم دولت چهاردهم، اظهار کرد: آقای دکتر، شما سکان‌دار علم و فناوری و نوآوری کشور خواهید بود، آرزو می‌کنم تا بتوانید به اهداف علم، فناوری و نوآوری برسید.

وی خطاب به سیمایی صراف گفت: حضرت عالی سکان‌دار کشتی علمی کشور خواهید بود و همه فرهیختگان دانشگاهی یاور شما هستند؛ شک ندارم با تجربه و تعاملی که دارید بسیار موفق خواهید بود.


زلفی گل تصریح کرد: لازم است چند نکته را عرض کنم؛ عزیزان همه در جمهوری اسلامی ایران باید بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، در دولت سیزدهم اتفاقات مبارکی در حوزه علم، فناوری و نوآوری رخ داد و حتی یک گزارش منفی هم از عملکرد یاوران علمی به دستم نرسید.

وزیر علوم دولت سیزدهم در ادامه به ۵ محوریت وزارت علوم اشاره کرد و گفت: بر انتقادات وزارت علوم نظارت داشتیم، انتقادات شامل عدم زیرساخت‌ها، مهارت محور نبودن آموزش، نیاز محور نبودن نوآوری و عدم اجرای اصل قانون ۳۰ مجلس شورای اسلامی (آموزش رایگان تا سر حد خودکفایی) و ... بود که برای بهبود این اوضاع سعی کردیم از برنامه هفتم توسعه استفاده کنیم که تنها به دو وزیر اجازه دفاع از برنامه‌ها پشت تریبون شد و یکی از آنها وزیر علوم بود، پس پشتوانه پژوهشی کمک کننده ما در این مسیر بود.



زلفی گل ادامه داد: تعداد مجلات نمایه بین المللی از ۱۰۱ درصد به ۱۷۰ درصد ارتقا یافت، علاوه بر آن در زمینه مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، نظام سنجش و انگیزش جدید و ... فعالیت‌هایی را انجام دادیم، پارک جمهوری اسلامی ایران آماده است و وزیر علوم دولت جدید باید آن را افتتاح کند.

وزیر علوم دولت سیزدهم اضافه کرد: افزایش حقوق استادان حتما اجرا می‌شود و دلیل تعویق آن تغییر مجلس شورای اسلامی بود که تحقق آن نیازمند دو نماینده در این قضیه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت علوم
ارسال نظر