صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شکایت دوباره از گوگل برای جمع‌آوری بدون اجازه داده‌های کاربران

گوگل با شکایت دوباره کاربران گوگل کروم مواجه می‌شود که ادعا کرده بودند این شرکت اطلاعات شخصی آن‌ها را بدون اجازه جمع آوری کرده است.
کد خبر : 928942

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، دادگاه تجدید نظر ایالات متحده اعلام کرد که گوگل باید با شکایت دوباره کاربران گوگل کروم مواجه شود که گفته بودند این شرکت اطلاعات شخصی آن‌ها را بدون اجازه جمع آوری کرده است، زیرا آنها تصمیم گرفتند مرورگر‌های خود را با حساب‌های گوگل خود همگام نکنند.

دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده در سان فرانسیسکو اعلام کرد قاضی دادگاه بدوی که اقدام مورد بحث را رد کرده باید ارزیابی می‌کرد که آیا کاربران کروم به گوگل برای جمع آوری داده‌های خود در هنگام مرور آنلاین رضایت داده اند یا خیر.

این تصمیم به دنبال توافق گوگل برای از بین بردن میلیارد‌ها رکورد برای حل و فصل شکایتی اتخاذ شد که ادعا می‌کرد واحد آلفابت افرادی را ردیابی می‌کند که فکر می‌کردند در حال مرور خصوصی هستند. (مانند حالت ناشناس کروم)

گوگل در بیانیه‌ای گفت: ما با این حکم مخالف هستیم و اطمینان داریم که حقایق پرونده در اختیار ما است. همگام‌سازی به افراد کمک می‌کند تا از کروم به صورت یکپارچه در دستگاه‌های مختلف خود استفاده کنند و کنترل‌های حریم خصوصی واضحی داشته باشند. متیو وسلر، وکیل شاکیان، گفت که از تصمیم دادگاه خوشحال است و منتظر محاکمه است.

کلاس پیشنهادی از ۲۷ جولای ۲۰۱۶ کاربران کروم را پوشش می‌دهد که مرورگر‌های خود را با حساب‌های گوگل خود همگام سازی نکرده اند.

آن‌ها گفتند که گوگل باید به اخطار حریم خصوصی کروم احترام می‌گذاشت و می‌گفت کاربران برای استفاده از کروم نیازی به ارائه هیچ گونه اطلاعات شخصی ندارند و گوگل چنین اطلاعاتی را دریافت نخواهد کرد مگر اینکه همگام سازی را روشن کنند.

قاضی دادگاه به این نتیجه رسید که سیاست کلی حریم خصوصی گوگل اجازه جمع آوری داده‌ها را به این پرونده می‌دهد، چرا که شرکت ساکن مانتین ویو در کالیفرنیا صرف نظر از اینکه از چه مرورگری استفاده می‌کند، اطلاعات شاکیان را جمع آوری می‌کرد.

اسمیت نوشت: در اینجا، گوگل یک افشای حریم خصوصی عمومی داشت با این حال کروم این پیشنهاد را که اطلاعات خاصی به گوگل فرستاده نخواهد شد مگر اینکه یک کاربر همگام سازی را روشن کند تبلیغ کرد.

دادگاه تجدید نظر این پرونده را به «ایوان گونزالز راجرز» قاضی منطقه‌ای آمریکا در اوکلند کالیفرنیا بازگرداند که در دسامبر ۲۰۲۲ آن را رد کرده بود.

توافق گوگلی‌ها در رابطه با حالت ناشناس به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت جداگانه از این شرکت به خاطر خسارت شکایت کنند. تنها در کالیفرنیا ده‌ها هزار کاربر این کار را در دادگاه‌های آن ایالت انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر