صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۱ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

تحسین رئیس جمهور فرانسه از عملکرد یک دانشگاه برای حضور در رتبه‌بندی شانگهای 

دانشگاه پاریس-ساکلی به‌عنوان برترین موسسه آموزش عالی اتحادیه اروپا در رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان/ رتبه بندی شانگهای (ARWU) ۲۰۲۴ انتخاب شده است. دانشگاه پاریس-ساکلی به همراه هفت دانشگاه دیگر اتحادیه اروپا در میان ۵۰ دانشگاه برتر قرار گرفت و خو نیز جایگاه دوازدهم این رتبه‌بندی را از آن خود کرد. این رتبه بندی از سال ۲۰۰۳ به‌عنوان مرجعی برای ارزیابی عملکرد علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها شناخته می‌شود.
کد خبر : 928926

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، موفقیت دانشگاه پاریس-ساکلی مستقر در پاریس توسط رئیس‌جمهور امانوئل مکرون نیز مورد ستایش قرار گرفت. 

وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پاریس-ساکلی جادویی است. هرگز دانشگاهی فرانسوی در رتبه‌بندی معتبر شانگهای تا این اندازه بالا قرار نگرفته بود: دوازدهم در جهان.
دانشگاه پاریس-ساکلی در رتبه‌بندی سال گذشته رتبه بندی شانگهای در جایگاه پانزدهم قرار داشت.

در حالی که پاریس-ساکلی به‌عنوان برترین دانشگاه از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شناخته شد، اما بالاترین رتبه در اروپا را به دست نیاورد، زیرا بریتانیا که عضو اتحادیه اروپا نیست، دو دانشگاه در میان ۱۰ دانشگاه برتر داشت ؛ کمبریج و آکسفورد که به ترتیب چهارم و ششم بودند. بریتانیا ۶۳ دانشگاه در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر داشت، اما هشت دانشگاه دیگر در میان ۱۰ دانشگاه برتر همگی از ایالات متحده بودند.

در میان دانشگاه‌های اتحادیه اروپا در ۵۰ دانشگاه برتر، دانشگاه کپنهاگ در جایگاه ۳۲، دانشگاه علوم و ادبیات پاریس در جایگاه ۳۳، دانشگاه سوربون در جایگاه ۴۱ و مؤسسه کارولینسکا سوئد در جایگاه ۴۳ قرار گرفت.

اتحادیه اروپا ۱۳۵ دانشگاه در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر داشت که بیشتر از ایالات متحده و چین بود که به ترتیب ۱۱۴ و ۹۱ دانشگاه داشتند.

روزنامه فرانسوی لوموند اشاره کرد که رتبه‌بندی شانگهای توسط دانشگاه جیاوتونگ شانگهای تهیه می‌شود و موسساتی که تمرکز آنها بر تحقیقات در علوم مختلف است را بررسی می‌کند.

این رتبه‌بندی‌ها همچنین در نظر می‌گیرند که آیا دانش‌آموختگان و اعضای هیئت علمی جوایز معتبر مانند جایزه نوبل و مدال فیلدز را کسب کرده‌اند و آیا اساتید آنها مقاله‌هایی در مجلات برتر مانند نیچر و ساینس و منتشر کرده‌اند یا خیر.

انتهای پیام/

ارسال نظر