صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

«صحیفه سجادیه» منبع جشنواره کتاب‌خوانی نیایش در دانشگاه آزاد البرز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: صحیفه سجادیه به‌عنوان منبع جشنواره کتاب‌خوانی نیایش در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.
کد خبر : 928841

حسین کلانتری‌خلیل‌آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به اینکه یکی از اقدامات و افتخارات مهم و ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی که با تأکید بر اسناد بالادستی ازجمله سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، بیانیه گام دوم و نیز سند تحول و تعالی دانشگاه در این مقطع انجام می‌پذیرد جشنواره امامت و مهدویت بوده، اظهار کرد: محور قرار دادن موضوع امامت و مهدویت حائز اهمیت فراوانی است.

وی ادامه داد: در این راستا، بهره‌گیری از ابزار هنر در انتقال مفاهیم دینی و مذهبی، ابتکار ارزشمندی بوده که در جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مدنظر قرار گرفته و امسال دانشگاه آزاد اسلامی برای چهارمین سال، میزبان جشنواره کتاب‌خوانی نیایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز با تأکید بر اینکه این جشنواره هر ساله با محور کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه برگزار شده، عنوان کرد: امسال زیارت جامعه کبیره نیز به‌عنوان یکی از منابع گران‌سنگ دینی در دستور کار جشنواره قرار گرفته در این راستا چهارمین جشنواره کتاب‌خوانی نیایش در استان البرز؛ با محور کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه و زیارت جامعه کبیره برگزار خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در شورای استانی سیاست‌گذاری جشنواره، زمان ثبت‌نام از آبان ماه تا دی‌ماه ۱۴۰۳ است، اضافه کرد: همه دانشگاهیان اعم استادان، دانشجویان و کارکنان و خانواده آنان، دانش آموزان، معلمان و عموم مردم می‌تواند در جشنواره کتاب‌خوانی نیایش ثبت‌نام کنند. مسابقه نیز در روز ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ (به‌صورت حضوری و مجازی) برگزار و پس از داوری و جمع‌بندی نتایج و معین شدن نفرات برتر، اختتامیه جشنواره در روز ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ همزمان با میلاد امام سجاد (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور تشویق و ترغیب مخاطبان برای شرکت در این جشنواره، جوایز نقدی خوبی برای نفرات برتر تدارک دیده شده، بیان کرد: این جوایز شامل مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای نفر اول، ۷ میلیون تومان برای نفر دوم و ۵ میلیون تومان برای نفر سوم می‌شود و همچنین ۲۰ جایزه یک میلیون تومانی برای قرعه‌کشی در میان عموم شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز توضیح داد: درباره زیارت جامعه کبیره دو برنامه تدارک دیده شده، فراز‌هایی از این زیارت به‌صورت مسابقه کتاب‌خوانی همراه با صحیفه سجادیه برگزار و تلخیص کتاب ارزشمند شرح زیارت جامعه کبیره (۱۰ جلدی) آیت‌الله جوادی آملی، در یک جلد تحت نظر موسسه اسرا انجام خواهد شد.

به گفته کلانتری، دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز دارای بیش از ۵۱ هزار دانشجو است که برای مشارکت آنها در برنامه‌های دانشگاه بیش از ۵۰ کانون و تشکل راه‌اندازی شده و در طول سال برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنند که بر این اساس و در راستای مشارکت حداکثری کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی، اولین جلسه با دبیران و اعضای کانون‌ها و تشکل‌ها در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد و توضیحات لازم داده شد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان به‌عنوان سکانداران آینده جامعه، پررنگ‌تر صورت پذیرد، تأکید کرد: در همین راستا علاوه بر مسئولیت دادن به آنان در امور اجرایی جشنواره، برای ترغیب آنان در راستای مشارکت، لوگوی این کانون‌ها و تشکل‌ها در پوستر فراخوان جشنواره درج شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر