صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

بلینکن: اسرائیل با خروج برخی نیروهایش از غزه موافقت کرده است

وزیر خارجه آمریکا مدعی است که نسخه پیشنهادی آتش‌بس شامل بندی است که در آن برنامه و مکان خروج برخی از واحد‌های ارتش رژیم صهیونیستی لحاظ شده است.
کد خبر : 928824

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایتارتاس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است که توافق آتش‌بس غزه شامل بند خروج برخی از واحد‌های ارتش رژیم اسرائیل از این منطقه است و تل‌آویو با این امر موافقت کرده است.

همچنین، بلینکن مدعی شد که آمریکا هیچ‌گونه اشغال طولانی‌مدت غزه توسط اسرائیل را نمی‌پذیرد.

وی در ادامه این ادعا افزود: به‌طور مشخص، توافق در مورد برنامه و مکان‌های خروج (ارتش رژیم صهیونیستی) از غزه بسیار روشن است و اسرائیل با آن موافقت کرده است.

به ادعای وزیر خارجه آمریکا، او شخصاً موافقت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با نسخه پیشنهادی توافق را جلب کرده است.

این در حالی است که حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه اخیراً عرضه شد، کودتایی علیه توافقی بود که طرف‌های مذاکره‌کننده در ماه جولای بدان دست پیدا کرده بودند و مبتنی بر بیانیه بایدن در ۳۱ می‌و قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت بود.

حماس، آمریکا را به تن دادن به شروط نتانیاهو متهم کرده و می‌گوید پیشنهاد جدید واشینگتن ابهامات زیادی ایجاد کرده چراکه آن چیزی نیست که پیشتر به حماس ارائه و درباره آن توافق شده بود.

به گفته «اسامه حمدان» از مقام‌های ارشد حماس، نیازی به مذاکرات جدید نیست و فقط باید روی مکانیسم اجرایی توافق‌های قبلی تمرکز کنیم.

شاید بتوان اظهارات اخیر نتانیاهو را مهر تأییدی بر بدگمانی حمدان به آمریکا تلقی کرد؛ چراکه نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته گفته بود: مطمئن نیستم که توافقی حاصل شود. اما اگر توافق شود، در آن منافع ما حفظ خواهد شد.

او همچنین تأکید کرد که اسرائیل از مواضع راهبردی که در جنگ آنها را تحت کنترل خود درآورده، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر