صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
در دفاع از برنامه‌های خود؛

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: ۴۳ سال از عمرم را در محیط حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در دفاع از برنامه‌های خود گفت: بنده مفتخرم ۴۳ سال از عمر خود را در محیط جبهه‌ها و جنگ و مدیریت اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم.
کد خبر : 928772

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در دفاع از برنامه‌های خود عصر امروز (سه‌شنبه) اظهارکرد: بنده مفتخرم ۴۳ سال از عمر خود را در محیط جبهه‌ها و جنگ و مدیریت اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم.

وی افزود: با آگاهی و وقوف بر اهمیت، جایگاه، تشخص و منزلت این سازمان و با انگیزه حفظ تاریخ و تمدن کهن و پرافتخار ایران عزیز برای صیانت، حفاظت و پاسداشت از مفاخر و نیاکان، پیشنهاد این مسئولیت را پذیرفتم.

صالحی امیری ادامه داد: حقیر سیاست، برنامه و خط مشی خودم را تحقق موضوع سیاست کلی نظام و برنامه توسعه هفتم قرار دادم و می‌دانم برای اجرایی شدن آن نیازمند حمایت، راهنمایی، نظارت و پشتیبانی شما نمایندگان ارزشمند مجلس شورای اسلامی هستم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ایران بالغ بر یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی دارد که نیازمند یک برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و حمایت جدی است. در حال حاضر ما توانستیم در چهار دهه گذشته ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعی را در فهرست آثار ملی و ۲۸ اثر را در فهرست آثار جهانی ثبت کنیم.  ۵ اثر از کشورمان در فهرست میراث جهان اسلام ثبت شده است.

وی گفت: ایران در جزو ۱۰ کشور اول نخست دنیا در صنایع ناملموس است و در صنایع ملموس ایران جایگاه پنجم را دارد. در حال حاضر ۸۳۶ موزه و ۲۰ هزار محوطه طبیعی فعال هستند. ما با تعریف ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست‌های خودمان را تنظیم کردیم.

صالحی امیری با تأکید بر اینکه اگر سال‌ها مدیریت فرهنگی و تربیت بیش از ۲ هزار دانشجوی فرهنگ و تمدن ایرانی برای تصدی این پست کافی نیست، چه سابقه‌ای برای این وزارتخانه کافی است؟! تصریح کرد: ما بیش از ۵ هزار کیلومتر ظرفیت در دریا داریم و از آن غافل شده‌ایم. من از ملت ایران و نمایندگان مجلس عذرخواهی می‌کنم که اتهامات ۱۰ سال قبل مجدداً اینجا مطرح شد.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: حرف‌هایی که دربارهٔ دورهٔ تصدیِ من در اداره‌کل اطلاعات خوزستان مطرح شد دروغ ضدانقلاب بود و در دادگاه هم مشخص شد.

وی با گلایه از شلوغی جایگاه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: عزیزان نماینده شما شهادت بدید که آیا می‌شود در این فضا تمرکز داشت و سخن گفت؟ من امروز یک برنامه مدون منظم را در ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه تنظیم کردم که در یک فرصت نیم ساعته فشرده بتوانم بیان کنم ولی این فضا به من اجازه بحث را نمی‌دهد.

صالحی امیری تأکید کرد: ما می‌توانیم با توسعه زیرساخت‌ها گردشگری در منطقه را به شدت رونق بدهیم.  ما می‌توانیم از دنیای اسلام گردشگران را بیاوریم، اما نیازمند زیرساخت‌ها هستیم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین افزود: وقتی در تهران فقط ۱۴۰ هتل داریم ولی فقط ۶ هتل ۵ ستاره داریم یعنی بستر‌های ما برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر امروز آماده نیست و این رسالت ما و دولت هست که باید حتماً بستر‌های پذیرش ۱۵ میلیون گردشگر را در پایان برنامه هفتم داشته باشیم؛ آیا ممکن است حتما ولی، اما نیازمند حمایت مجلس و دولت و خصوصاً بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم.

وی گفت: در همسایه ما استانبول حدود ۹۰۰ هتل و در همسایه دیگر ما در شهر دوبی حدود بیش از ۸۰۰ هتل هست بنابراین ما باید این شکاف‌ها را پر کنیم تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم رو برای جذب ۵۰۰، ۱۵ میلیون گردشگر فراهم کنیم.

صالحی امیری همچنین با گلایه‌مندی از صحبت علی خضریان نماینده مجلس اظهارداشت: عزیزان این تریبون متعلق به ۸۶ میلیون انسان است این منتشر می‌شود. والله جمهوری اسلامی شکنجه گر نیست والله این جنایات در جمهوری اسلامی اتفاق نمی‌افتد. همین شب هاست که حرفهای خضریان در شبکه‌های بیگانه پخش شود. چرا در این تریبون مقدس همه را تخریب می‌کنید؟

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: من که در کمیسیون سند ارائه دادم و شما قانع شدید. طرح دوباره در پشت تریبون جز تخریب یک وزیر پیشنهادی چه سودی دارد؟

وی با بیان اینکه کسی که همه جوانی خود را در جنگ و جهاد برای دفاع از ارزش‌های نظام داده نیازی به اثبات خودش ندارد، تأکید کرد: والله من نیازی به اثبات خودم ندارم. والله این تخریب شخصیت من است که از خودم تعریف کنم. کاری نکنید که دیگران حاضر نباشند در این کشور مسئولیت قبول کنند.

صالحی امیری گفت: در خصوص آقای شجریان آن چیزی که من انجام دادم ابلاغ شورای عالی امنیت ملی به وزیر ارشاد بوده و لاغیر. مستند این مساله موجود است و من تحویل ریاست مجلس خواهم داد چون اسناد محرمانه است و من مثل بعضی از دوستان رعایت اصول امنیتی را همیشه کردم و خواهم کرد. چیزی را منتشر نمی‌کنم آن چیزی که انجام شد ابلاغ رسمی شورای امنیت ملی به وزیر ارشاد بود، برای انجام آن کار هیچکس در مسیر خلاف مصلحت ملی عمل نکرد ولی نمی‌توانم اینجا ابعاد آن را باز کنم چون فرصت ندارم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ما در تبارشناسی انتخابات و از انقلاب هیچگاه مدعی تقلب نبودیم چرا به ناحق شایع می‌کنید و به دیگران منتصب می کنید؟ اظهارداشت: عزیزان من بارها در جاهای مختلف سخن داشتم ضبط شده ثبت شده چرا یک حرف را به ناحق شایع می‌کنید و به دیگران منتصب می‌کنید؟ امکان تقلب در نظام انتخابات ایران وجود ندارد. در همین انتخابات شما شهادت بودید من هر روز مصاحبه داشتم که روند انتخابات در ایران سالم است بدون مداخله هست و آنچه که نتیجه انتخابات باشد آن را می‌پذیریم. یک شکایت ما در کل کشور برای انتخابات نداشتیم آن وقت من می گویم در انتخابات تقلب شده است؟

وی افزود: به من می گویند شما بگو  تقلب در انتخابات گفتی و بعدش عذرخواهی کن، نه من عذرخواهی نمی‌کنم چیزی را که نگفته و شما از من می خواهید اعتراف کنم. من به جرم نکرده اعتراف نخواهم کرد، من هیچ وقت نگفتم تقلب شده اگر سند دارید بیاورید.

انتهای پیام/

ارسال نظر