صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با شعار «لشکر حسین(ع)، لشکر قدس» برگزار می‌شود؛

برپایی ۱۵۰۰ موکب در مسیر جاماندگان اربعین در پایتخت

آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با شعار «لشکر حسین(ع)، لشکر قدس»، یکشنبه ۴ شهریورماه از میدان آئینی امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از نماز صبح و قرائت زیارت شریف اربعین در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 928649

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، آیین راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران همزمان با روز اربعین و با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله(ع)، از میدان آئینی امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان برای همکاری موکب‌‌دارها ادامه داد: از ابتدای ماه محرم فراخوانی برای همکاری موکب‌ها از طریق سامانه mookeb.farhangsara.ir منتشر شد و نهایتا پس از بررسی، ۱۵۰۰ موکب در قالب ۴۵۰۰ غرفه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین مستقر خواهند شد.

خونویی در خصوص حضور نوجوانان در برگزاری مراسم گفت: امسال برای اولین بار ۷۰۰ نوجوان در قالب ۱۰۰ موکب به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند. این نوجوانان اعضای حلقه‌ی «بچه‌های فرهنگسرا» هستند که در مدت یک سال اخیر، تجربه‌های خوبی در برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی و ملی داشته‌اند. 

وی ادامه داد: همچنین در مسیر پیاده‌روی ۲۰۰ موکب به صورت خانوادگی ثبت‌نام و در این مراسم شرکت کرده‌اند و ۱۲۰ موکب نیز توسط خانواده‌های معظم شهدا اداره می‌شوند. همچنین در ۸ نقطه از مسیر پیاده‌روی، مواکب حضرت ام‌البنین(س) برای استراحت مادران حاضر در مراسم تدارک دیده شده است که در این مواکب خدمات مختلف رفاهی و فرهنگی برای مادران و کودکان‌شان ارائه می‌شود. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به همکاری همه دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی در برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین، در خصوص حمل و نقل زائران تاکید کرد: ایستگاه‌های مترو که در مسیر پیاده‌روی هستند در روز اربعین با تمام ظرفیت در خدمت زائران هستند و شرکت واحد اتوبوسرانی نیز برنامه‌ریزی خاصی برای جابجایی زائران به خصوص از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مبادی مرکزی شهر در پایان مراسم دارد. همچنین پارکینگ‌های زیادی برای حضور اتوبوس‌ها پیش‌بینی شده و سازمان تاکسیرانی نیز تمهیدات خاصی برای جابجایی زائرانی که در اواسط مسیر قصد برگشت به مبدا را دارند در نظر گرفته است.

وی افزود: همچنین به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در اطراف حرم نیز مواکبی برپا می‌شود که در فاصله‌های زمانی در طول مراسم، با برپایی مراسم عزاداری و قرائت زیارتنامه، میزبان زائران خواهند بود.

خونویی در پایان گفت: سامانه تلفنی ۱۸۳۷ از آغاز تا پایان مراسم، برای راهنمایی زائران پاسخگوی سوالات احتمالی شرکت‌کنندگان خواهد بود. همچنین زائران می‌توانند در طول مسیر از طریق سامانه map.farhangsara.ir به تمامی اطلاعات منطقه مورد نظر خود، از جمله مراکز درمانی، بهداشتی، فروشگاهی و... دسترسی داشته باشند. 

آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با شعار «لشکر حسین(ع)، لشکر قدس»، یکشنبه ۴ شهریورماه از میدان آئینی امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر