صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۴ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

راه‌حل مقابله با یورش فرهنگی دشمنان را باید در مدارس و دانشگاه‌ها جستجو کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دشمنان ایران در تلاش هستند تا به لحاظ فرهنگی، جوانان و کشور را منحرف کنند اگر به دنبال مقابله با این یورش فرهنگی و انحرافات هستیم باید راه‌حل آن را در مدارس و دانشگاه‌ها جستجو کرد.
کد خبر : 928618

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در نشست توجیهی اعضای هیئت علمی وابسته این دانشگاه با بیان اینکه آیین‌نامه‌های سازمان مرکزی درباره اعضای هیئت علمی مشخص است، اظهار کرد: بر اساس این آیین‌ها، اعضای هیئت علمی وابسته، عضوی مهم از بدنه دانشگاه آزاد اسلامی هستند و آنچه در این آیین‌نامه‌ها از جهت تعداد واحد، نحوه فعالیت، اخذ پایان‌نامه و ... تدوین‌شده، نشان از یکسان بودن رویکرد دانشگاه برای هر دو گروه هیئت علمی پیوسته و وابسته دارد.

وی با اشاره به گذراندن مراحل گزینشی، صلاحیت‌های علمی و عمومی، آمایشی و ... اعضای هیئت علمی وابسته عنوان کرد: در این مراحل نشان می‌دهد که دانشگاه معتقد است که در صورت نیاز به جذب هیئت علمی پیوسته، اولویت با اعضای هیئت علمی وابسته خواهد بود. کلید توسعه و پیشرفت دانشگاه، هم‌افزایی تمام ارکان دانشگاه است. همه باید دانشگاه را متعلق به خود بدانیم و با وفاق و همدلی، دست‌به‌دست هم، برای آینده بهتر دانشگاه تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه هیچ موردی مانند آموزش، تعلیم و تربیت عامل پیشرفت، اشتغالزایی و برون‌رفت از تنگنا‌های اجتماعی نیست، مطرح کرد: دشمنان ایران اسلامی و جامعه ایرانی در تلاش هستند تا به لحاظ فرهنگی، جوانان و کشور را در مسیری منحرف کنند که ضد فرهنگ، جایگزین فرهنگ ناب ایرانی اسلامی شود، اگر به دنبال مقابله با این یورش فرهنگی و انحرافات هستیم باید راه‌حل آن را در مدارس و دانشگاه‌ها جستجو کرد.

رازقی با بیان نقش مهم استادان در اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی، افزود: استادان برای دانشجویان، الگو و نماد هستند. بی‌شک تأثیر کلام، لحن گفتار، پوشش، رفتار و اعمال استادان تا سالیان سال بر روح و روان دانشجویان اثرگذار باقی خواهد ماند. 

وی با اشاره به حضور مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به ۴۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به‌عنوان کارمند، دانشجو، استاد و خانواده‌ آنان اضافه کرد: این جامعه آماری ازلحاظ اثرگذاری فرهنگی می‌تواند به تعالی استان و کشور کمک‌های شایانی انجام دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه به دلیل بُعد مسافت مجتمع بزرگ آموزشی این واحد دانشگاهی با شهر بوشهر در شرایط کنونی این مجتمع مورد استفاده قرار نداشته و دانشگاه را با کمبود زیرساخت مواجه ساخته ، ادامه داد: نقطه هدف فعالیت‌های دانشگاه برای سال مالی آینده، ساخت مجموعه‌ای یکجا با استاندارد‌های اجرایی و زیرساختی به‌روز است تا پاسخگوی نیاز‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر