صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۴ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

عمر کوتاه عصر طلایی آموزش عالی در انگلیس

ریاست نهاد نظارت بر دانشگاه‌های انگلیس گفته است که عصر طلایی آموزش عالی این کشور ممکن است به پایان رسیده باشد و همه گزینه‌ها باید روی میز باشند، زیرا بحران مالی که این بخش با آن مواجه است بسیار قابل توجه است.
کد خبر : 928485

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سر دیوید بیهان»، رئیس موقت دفتر دانشجویان (OFS) بریتانیا، به تازگی اظهار کرده است که عصر طلایی آموزش عالی این کشور ممکن است به پایان رسیده باشد و افزایش شهریه‌ها و رفع محدودیت‌های ویزا برای دانشجویان بین‌المللی می‌تواند راه حل‌هایی برای احیای مؤسسات آسیب‌دیده باشد.

او در گفتگو با ساندی تایمز گفت: فکر می‌کنم مقاومت بخش آموزش عالی به دلیل تاثیرات مختلفی آزمایش شده است. همه‌گیری جهانی، تأثیر خروج از اتحادیه اروپا، اعتصابات صنعتی، بحران هزینه‌های زندگی، افزایش هزینه‌های بازنشستگی و کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی و همچنین ثابت ماندن شهریه‌های دانشجویان داخلی از سال ۲۰۱۲ تاکنون، همگی باعث شده است که کسری بودجه برخی سازمان‌ها قابل توجه باشد.

{$sepehr_key_1312}

او از دانشگاه‌ها خواست تا ادغام یا ترتیب همکاری با دیگر مؤسسات را بررسی کنند، زیرا نگرانی‌هایی وجود دارد که برخی از موسسات ممکن است با خطر ورشکستگی مواجه شوند. او گفت: مهم است که دانشگاه‌ها استراتژی‌های مالی میان‌مدت خود را بازنگری کنند چراکه نمی‌توانند به همین شکل ادامه دهند.
هنگامی که از او پرسیده شد که آیا دولت باید به افزایش شهریه‌ها یا رفع محدودیت‌های ویزای تحصیلات تکمیلی فکر کند یا خیر، او گفت: اگر بخواهیم ریسک‌ها برای این بخش را کاهش دهیم، باید به همه این احتمالات نگاه کنیم. همانطور که به بودجه در اکتبر و بررسی هزینه‌ها نزدیک می‌شویم، باید در نظر گرفت که چه گزینه‌هایی برای تأمین پایداری مالی این بخش وجود دارد.

رهبران دانشگاه‌ها خواستار افزایش شهریه سالانه برای دانشجویان داخلی متناسب با نرخ تورم هستند تا به مؤسساتی که از نظر مالی مشکل دارند کمک کنند. دولت قبلی سقف شهریه دانشگاه‌ها در انگلستان را در سال ۲۰۱۲ به ۹۰۰۰ پوند در سال افزایش داد، اما از سال ۲۰۱۷ این سقف در ۹۲۵۰ پوند ثابت مانده است.

{$sepehr_key_1313}

دانشگاه‌ها ادعا می‌کنند که هزینه‌ها به دلیل افزایش قبوض انرژی، تورم و جبران خسارت دانشجویان به دلیل اعتصابات اساتید در خصوص حقوق و بازنشستگی‌ها به شدت افزایش یافته است. 
بریتانیا برای افزایش درآمد خود، به شدت از کشور‌هایی مانند چین، هند و نیجریه دانشجو جذب کرده است. دانشجویان این کشور‌ها تا ۳۸۰۰۰ پوند در سال شهریه پرداخت می‌کنند، اما محدودیت‌های اخیر در ویزا‌های دانشجویان خارجی تأثیرگذار بوده است.

هزاران فارغ‌التحصیل پنجشنبه گذشته نتایج آزمون A-level خود را دریافت کردند، در همین حال «بریجت فیلیپسن» وزیر آموزش و پرورش انگلیس، گفت که هرگونه افزایش عمده در شهریه‌ها در پنج سال آینده غیرقابل قبول خواهد بود.

او در گفتگو با اسکای نیوز گفت: من جوانب این چالش را درک می‌کنم و این پیام را از مؤسسات نیز شنیده‌ام، اما فکر می‌کنم این یک موضوع واقعا غیرقابل قبول است. نه تنها به این دلیل که می‌دانم بسیاری از دانشجویان در سراسر کشور در حال حاضر با چالش‌های بزرگی مانند هزینه‌های زندگی و هزینه‌های مسکن روبرو هستند بلکه بسیاری از دانشجویانی که با آنها صحبت می‌کنم، در حال حاضر مشغول چندین کار هستند تا هزینه تحصیلات خود را تأمین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر