صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات انسان‌نما با قابلیت حمل اشیای سنگین در چین رونمایی شد + فیلم

یک شرکت چینی که رُبات‌های همه منظوره می‌سازد از جدیدترین ربا‌ت انسان‌نمای خود که می‌تواند اجسام سنگین را بلند کند رونمایی کرد.
کد خبر : 928464

به گزارش خبرگزاری علم و فناور آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، شرکت چینی لیم ایکس داینامیکس (LimX Dynamics) از ربات انسان‌نمای جدید خود به نام سی ال-۱ (CL-۱) رونمایی کرد. این ربات می‌تواند اجسام سنگین را بلند کند و با موانع غیرقابل پیش‌بینی سازگار شود.

ربات سی ال-۱ برای انجام چندین کار مختلف طراحی شده است که آن را برای کمک‌های خانگی و کاربرد‌های صنعتی مناسب می‌کند. در ویدیوی زیر، ربات سی ال-۱ اقلام سنگین را در یک محیط انبار شبیه‌سازی شده در قفسه‌ها بارگذاری می‌کند.

این ربات مجهز به کنترل حرکتی پیشرفته و دستکاری حرکتی ادراکی بی‌درنگ است که به آن اجازه می‌دهد تا حالت‌های مختلفی مانند حرکت نیمه‌نشسته و راه رفتن با بار را انجام دهد و در حین انجام عملیات طولانی‌مدت، تعادل خود را حفظ کند.

ربات انسان‌نمای سی ال-۱ همچنین دارای قابلیت بالا رفتن از پله با استفاده از درک فاصله از زمین است. این ربات راه پیشرفت هوشمند را برای کاربرد‌های آینده در خودرو‌ها و گوشی‌های هوشمند باز می‌کند.
سیستم عامل این ربات برای واکنش در لحظه طراحی شده است که شامل یک زنجیره ابزار توسعه یکپارچه و انتقال داده در لحظه است. این نوآوری، کارایی کدگذاری را افزایش می‌دهد و دقت عملکرد ربات را افزایش می‌دهد.

لیم ایکس داینامیکس مدعی است که در فناوری‌های پیشرفته، از جمله کنترل پیش‌بینی مدل و یادگیری تقویتی، تخصص دارد و ربات‌هایی می‌سازد که می‌توانند حرکات خود را بر اساس زمین و وضعیت فیزیکی خود بهینه کنند. این امر تعامل موثر بین ربات و محیط را تضمین می‌کند و یک گام رو به جلو در رباتیک انسان‌نما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر