صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اختصاص وام برای تعمیر و بهسازی تاکسی‌های دارای نقص فنی

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از اختصاص وام و تسهیلات به تاکسیرانان برای تعمیرات و بهسازی و رفع مشکلات تاکسی‌های دارای نقص فنی خبر داد.
کد خبر : 928375

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شادی مالکی در نشست صمیمی با نمایندگان تاکسیرانان در کارگروه مشورتی هیأت‌های انضباطی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی ضمن قدردانی از تلاش‌های این نمایندگان اظهار داشت: فعالیت شما در کارگروه مشورتی هیئت‌های انضباطی باعث شده مشکلات و موضوعات بهتر و سریع‌تر به سازمان تاکسیرانی منتقل شود. شما نمایندگان ۸۰ هزار تاکسیران هستید و وجود کارگروه‌های مشورتی به ما کمک می‌کند در هر زمینه موضوعات را توسط خود شما پیگیری کنیم.

وی افزود: دغدغه‌های اعضای کمیته‌های مشورتی، منجر به پیگیری‌های ویژه در بسیاری از حوزه‌ها می‌شود. بسیاری از موضوعات حقوقی مرتفع شده و در بسیاری از موضوعات، اتفاقات مثبتی رقم خورده است. همچنین به زودی انتخابات جدید نمایندگان تاکسیرانی برگزار می‌شود تا با تاکسیرانان با دادن رأی، نمایندگان مورد نظر خود را برای دو سال آینده انتخاب کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، نقش تاکسیرانان در حمل‌ونقل عمومی را همانند سهم اتوبوس و مترو در جابجایی مسافران دانست و افزود: چنین مسئله‌ای در دنیا همتا ندارد. حتی به‌دلیل وجود تقاضای مردمی، مازاد تاکسی‌های شهری، شرکت‌های خصوصی و برخط نیز مشغول به فعالیت هستند. تفاوت تاکسی شهری با سایر خودرو‌های حمل و نقل مسافر، اعتمادی است که مردم به برند تاکسی دارند و این در نتیجه رفتار‌های صحیح با مردم و عملکرد مثبت تاکسیرانان شریف بوده است که در جهت جلب رضایت مردم گام برداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مربوط تاکسیرانان در دو بخش اهمیت دارد؛ خاطرنشان کرد: یکی مسائل ایستگاه‌ها، خطوط و نرخ قیمت گذاری است. تعامل سازمان با مناطق بالاست و تاکنون بازدید‌ها در مناطق ثمرات و تصمیمات‌های مهمی داشته است. مکاتباتی با شهرداران مناطق انجام شده تا موضوعات بررسی و صورتجلسه تنظیم شود. مصوبات باید با پیگیری ویژه و جدی‌تر دنبال شود و همه مدیران و کارشناسان مرتبط در مناطق و ستاد باید برای دستیابی به نتایج مدنظر و رفع موانع خدمتی تاکسیرانان پیگیری و تلاش کنند.  

مالکی یادآور شد: بخش دیگر فعالیت‌ها به مسائل اداری، رفاهی، بیمه و مسکن بازمی‌گردد که تلاش داریم شرایط را به بهترین شکل برای تاکسیرانان فراهم کنیم که به طور مرتب از مراجع در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تسهیلات نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۳ گفت: بر این اساس برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های دوگانه سوز سواری داخلی، سواری‌های برقی، تاکسی‌های ون تسهیلاتی برای تاکسیرانان درنظر گرفته ایم. همچنین برای تاکسی‌های دارای نقص فنی نیز تسهیلات اختصاص یافته تا بتوانند برای تعمیرات و بهسازی اقدام کنند.  

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه امسال طرح نوسازی با سه خودرو پیشنهادی عنوان می‌شود افزود: امروز در نوسازی خودرو‌ها برای تاکسیرانان حق انتخاب سه خودرو شامل خودرو‌های دوگانه سوز و بنزینی وجود دارد و خودرو‌های برقی هم به ناوگان اضافه شده است. تعمیر تاکسی‌ها نیز از ضرورت‌هایی بود که توسط نمایندگان تاکسیرانان مطرح شد که در حال انجام است. وام‌های بلاعوض و پرداخت کمک هزینه به بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص از دیگر مواردی است که درحوزه رسیدگی به تاکسیرانان صورت می‌گیرد. هوشمندسازی برای پرداخت هم از دیگر اقداماتی است که بزودی به سرانجام خواهد رسید.

در ادامه این نشست، علیرضا رسولیان نماینده تاکسیرانان در هیأت‌های انضباطی مرکز گزارشی از عملکرد کارگروه‌های مشورتی هیأت‌های انضباطی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی ارائه داد. همچنین نمایندگان کارگروه‌های حاضر نیز به بیان آخرین مسائل و چالش‌های حوزه تاکسیرانی پرداختند و ضمن طرح موضوعات مرتبط، رفع موانع خدمتی تاکسیرانان شهر تهران را از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خواستار شدند.

گفتنی است؛ در پایان نشست از تلاش‌های نمایندگان کارگروه‌های کمیته مشورتی هیات انضباطی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر