صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۱ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

اعزام ۱۲۰ هزار زائر اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی از استان تهران به کربلا

دبیر ستاد اربعین استان تهران گفت: ۱۲۰ هزار زائر اربعینی از ۲۰ مردادماه تا کنون با ناوگان حمل و نقل عمومی از استان تهران به کربلا اعزام شده اند.
کد خبر : 928331

به گزارش  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و آنا، سید کمال سادات شامگاه شنبه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تهران ۲۰» که با موضوع اربعین حسینی (ع) بر روی آنتن شبکه تهران رفت، اظهار کرد: امسال در حوزه برگزاری آئین جاماندگان اربعین حسینی (ع) از سوی سپاه تهران و سیدالشهدا (ع) و مجموعه انتظامی تهران بزرگ تدابیر بسیار خوبی اندیشیده و هماهنگی‌های ترافیکی، امنیتی و انتظامی با سایر دستگاه‌ها شکل گرفته است.

سادات گفت: مراسم جاماندگان اربعین حسینی (ع) روز یکشنبه چهارم شهریور ماه ساعت ۶ صبح در میدان امام حسین (ع) با قرائت زیارت اربعین مراسم آغاز و همراه با مراسم‌های فرعی گردهمایی بزرگ جاماندگان اربعین در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برقرار و تمهیدات لازم نیز از سوی تولیت حرم امام (ره) نیز اندیشیده شده است.

مدیرکل امنیتی استانداری تهران با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار موکب در طی مسیر پیش بینی شده و برای حمل و نقل با مجموعه اتوبوس رانی، تاکسی رانی و مترو با شهرداری تهران هماهنگی‌هایی صورت گرفته افزود: فرمانداری ری و تهران متولی این برنامه‌ها خواهند بود و کلیات موضوع در استانداری تهران بررسی، پیگیری و نتیجه گیری خواهد شد، همچنین استفاده از سرویس بهداشتی و هماهنگی با امور مساجد صورت گرفته و اداراتی که در مسیر جاماندگان اربعین هستند خدمات ارائه می‌کنند و این خدمت رسانی تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد اربعین استان تهران با تاکید بر اینکه موکب ها حتماً باید دارای مجوز باشند، عنوان کرد: سپاه حضرت رسول (ص) در تهران بزرگ مسؤول صدور مجوز موکب ها است.

وی عنوان کرد: شهروندان ورامین، پیشوا و قرچکی می‌توانند با قطارهای در نظر گرفته شده به سمت حرم عبدالعظیم حسنی عزیمت کنند و برای برگشت نیز از همین قطارها بهره مند شوند.

سادات با بیان اینکه هر سال موضوع اربعین بهتر از سال قبل انجام می‌شود گفت: با توجه به شرایط موجود شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» نام گرفته و از نقاط قوت این حرکت افزایش باورهای دینی و مذهبی و ایجاد زمینه‌های همدلی و هم بستگی و وحدت تحت بیرق سیدالشهدا و آرمان‌های دینی ما است.

مدیرکل امنیتی استانداری تهران با اشاره به هماهنگی و تعامل ویژه میان دستگاه‌های اجرایی مختلف از استقرار نماینده اداره پست و ثبت احوال در اداره گذرنامه خبر داد و گفت: در صورت بروز مشکل برای مردم، این امکان فراهم شده که مسؤولان در محل حاضر باشند و به موارد در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی کنند.

دبیر ستاد اربعین استان تهران عنوان کرد: امسال در مجموعه حمل و نقل اقدامات و هماهنگی‌های بسیار خوبی رقم خورده، در ایستگاه‌های راه آهن برنامه‌های خوب و متنوعی شکل گرفته و در حوزه ترمینال غرب هم امسال نسبت سال قبل توانستیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم و طی آن اتوبوس‌های ترکیه‌ای و عراقی افزایش یافته و با شرکت عراقی برای استفاده از ۱۳۰ اتوبوس قرارداد بسته ایم و تاکنون نیز ۸۵ سرویس از تهران به نجف عزیمت کرده و به تناسب برای بازگشت نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

سادات گفت: اتوبوس‌های داخلی فقط تا مرزهای مهران می‌روند اما طی قراردادی که با شرکت عراقی بسته ایم اتوبوس‌های عراقی از تهران به نجف می‌روند و زوار راحت جابه جا می‌شوند و مردم می‌توانند بلیط تهیه کنند.

دبیر ستاد اربعین استان تهران عنوان کرد: با توجه به مرزهای شش گانه مجموعاً ۳ هزار و ۲۷۹ سرویس یعنی ۷۳ هزار و ۲۴۹ نفر تا الان با اتوبوس به مرز و شهر نجف اعزام شده اند و تا روز گذشته ۳ هزار و ۳۶۴ سرویس انجام و ۷۶ هزار و ۳۸۴ نفر زائر هم با وسایل حمل و نقل عمومی اعزام شده اند.

وی گفت: در حوزه پروازی از ابتدای طرح یعنی ۲۲ مردادماه تا ۲۶ مردادماه مجموعاً ۲۸۷ پرواز انجام شده و ۳۵ هزار و ۵۸۵ نفر مسافر هم جابه جا شده اند.

سادات در تشریح جابه جایی زوار توسط ناوگان ریلی نیز بیان کرد: مجموعاً از ۲۰ مردادماه تا کنون ۴ هزار و ۳۲۰ نفر از زوار اربعینی اعزام شده اند و طی دیروز و امروز هم ۵ قطار به سمت مرز حرکت کرده اند که از خرمشهر تا مرز نیز ریل باکس فراهم شده است.

دبیر ستاد اربعین استان تهران عنوان کرد: مجموعاً تا کنون ۱۲۰ هزار زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی از استان تهران به کربلا اعزام شده اند و به طور کلی در استان تهران هر شهری موکب جداگانه دارد و در کل استان ۴۱۰ موکب داریم که ۲۴ موکب در مرز و ۳۸۶ موکب از نجف تا کربلا معلا مستقر خواهند بود.

دبیر ستاد اربعین استان تهران گفت: طبق سنوات هر ساله ستاد اربعین استان تهران در شهر نجف واقع در پارکینگ طبقاتی مستقر هستند و روزانه از ۱۰ هزار زائر پذیرایی می‌کنند و برای استراحت فضای مناسبی دارند و ایستگاه صلواتی از ۷ صبح تا ۲۳ دایر است و صبحانه و ناهار و شام نیز به تعداد ۳۰ هزار نفر هر روز پذیرایی می‌شوند و شهروندان می‌توانند در توقفگاه اول از خدمات این موکب بهره مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر