صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

جزئیاتی از کتاب «مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی»؛ ایجاد تحول فکری و بازسازی تمدن اسلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک با تشریح جزئیاتی از کتاب «مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی» گفت: انقلاب اسلامی، تحول فکری و بازسازی تمدن اسلامی را برای آزادگان جهان به ارمغان آورد.
کد خبر : 928288

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، «مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی ایران» عنوان کتابی است که توسط حجت‌الاسلام اصغر رجبی ده‌برزویی و محمد بیدگلی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک در تابستان ۱۴۰۳ توسط انتشارات مهر وطن به تیراژ یک‌هزار نسخه چاپ و روانه بازار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره جزئیات کتاب «مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی ایران» اظهار کرد: این کتاب دارای هفت فصل است که طی آن عناوین انقلاب اسلامی و مؤلفه‌های اصلی آن، ضرورت آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی، آسیب‌شناسی سیاسی، آسیب‌شناسی اقتصادی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران، فرصت‌های پیش‌روی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

{$sepehr_key_1272}

بیدگلی عنوان کرد: در بخشی از کتاب مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی ایران آمده است، بی‌تردید انقلاب اسلامی در زمره انقلاب‌های کبیر جهان است، این رویداد نه‌تنها در ایران دگرگونی اساسی به وجود آورد، بلکه دارای پیامد‌های متعدد در جهان اسلام و بازتاب‌های متنوع در سراسر جهان بود.

وی متذکر شد: توان نظری انقلاب اسلامی در تلفیق سنت و مدرنیته، جمهوریت و اسلامیت، دین و سیاست، پیوند معنویت و حکومت و به طور کلی ایجاد یک نظام مردم‌سالار دینی که بر پایه خاستگاه‌های نواندیشانه اسلامی استوار بود، حکایت از این دارد که این انقلاب توانست یک تحول فکری عمیق ایجاد کند و این تحول فکری درراستای بازسازی تمدن اسلامی بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک متذکر شد: به همین دلیل دشمنی‌ها و مخالفت‌ها نیز با انقلاب اسلامی از دامنه و حجم گسترده‌ای برخوردار است و خطرات و آسیب‌های فراوانی آن را تهدید می‌کند.

بیدگلی یادآور شد: انقلاب اسلامی، درخشش نور معنویت، عدالت، آزادی، استقلال و بازگشت به اسلام بود که در حاکمیت مطلق ماده‌گرایی و حاکمیت سرمایه‌داری غربی و سوسیالیسم شرقی به وقوع پیوست، معجزه انقلاب اسلامی در حالی که استبداد وابسته و فاسد داخلی و نظام دوقطبی بین المللی، مجال هیچ حرکت مردمی اصیل و آزادیخواهانه را باقی نگذاشته بود، رخ داد.

وی افزود: تاریخ بسیاری از انقلاب‌ها نشان می‌دهد که به‌طور معمول انقلابیون و مصلحان گام‌های اولیه را با موفقیت برمی‌دارند و رژیم سیاسی ظالم حاکم را برانداخته و وضع موجود را متحول می‌سازند، اما در تحقق اهداف انقلاب و بنای جامعه مطلوب ناکام می‌مانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر