صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران؛

تشکیل سازمان گردشگری وظیفه و اولویت شهرداری نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد با بودن وزارت گردشگری و ادارات کل این وزارتخانه، تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران موازی کاری است.
کد خبر : 928280

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران گفت: تا چندسال پیش سازمانی تحت عنوان سازمان گردشگری در دولت وجود داشت و اکنون نیز یک وزارتخانه ماموریت گردشگری داخلی و خارجی را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت ها و تشکیلات موازی از آفت‌های کشور ما هستند گفت: تداخلات کاری منجر به صرف انرژی بسیار می‌شود به نظر می‌رسد با بودن وزارت گردشگری و ادارات کل این وزارتخانه، تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران موازی کاری است.

تشکری هاشمی ادامه داد: در هیچ یک از وظایف شهرداری تهران، ماموریتی تحت عنوان گردشگری وجود ندارد و امروز چیزی فراتر از قانون را برای شهرداری تهران تعریف می‌کنیم، با ایجاد این سازمان باید پست‌های جدیدی را به وجود آورد و نیروی انسانی متعددی را جذب کرد که این کار در مسیر چابک سازی سازمان شهرداری موثر نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه برای ایجاد یک سازمان جدید باید مراحل قانونی بسیاری طی شود اظهار کرد: با تشکیل سازمان گردشگری وارد کاری می‌شویم که در اولویت‌های شهرداری تهران نیست؛ ایجاد ساختار جدید در آخرین سال این دوره مدیریت شهری می‌تواند مدیران آینده را نیز با چالش‌هایی مواجه کند، با این لایحه تایید می‌کنیم که تاکنون شهرداری بر اساس یک ساختار غیرقانونی وظایفی را انجام داده است.

وی افزود: تا پیش از این ستاد گردشگری برای موضوعات داخلی وجود داشت و از آنجایی که ستادها بخشی از سازمان تلقی نمی‌شوند فعالیتش قابل قبول بوده است، اما اکنون با ایجاد این سازمان یک مسیر انحرافی در شهرداری تهران را طی می‌کنیم تقاضای من این است که یا این لایحه برگشت بخورد یا روی آن کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر