صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۹ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
عصبانیت سرمربی تیم ملی فوتسال از دو بازیکن

شمسایی: منت بازیکنی که خداحافظی کرده را نمی‌کشم/من جزیره تیم ملی را شکستم+ فیلم

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: نباید زیاده خواه باشیم و انتظارات منطقی از تیم ملی داشته باشیم.
کد خبر : 928264

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال امروز صبح در مرکز ملی فوتبال برگزار شد. وحید شمسایی، در نشست خبری ابتدا از حضور رسانه ها تشکر کرد و اظهار کرد: همیشه موافق با انتقاد رسانه‌ها بوده‌ام و اگر انتقادات نبود‌ نمی‌توانستم پیشرفتی داشته باشم؛ چه در زمان ورزش حرفه‌ای و چه حالا که سرمربی تیم ملی هستم. امیدوارم پاسخ‌های شفافی داشته باشم و بتوانم راحت صحبت کنم.

وی پیرامون علت اعلام خداحافظی باقر محمدی از تیم ملی و عدم دعوت از وی عنوان کرد: باید به این نتیجه برسیم تیم ملی برای من نیست. قبل از این هم بازیکنان بزرگی بودند که بازی می‌کردند. این تیم برای مردم است و برای سربلندی آنها تلاش می‌کنیم. ما در آسیا که دوم شدیم مردم ناراحت بودند اما وقتی قهرمان شدیم همه چیز تغییر کرد. باقر محمدی بازیکن ارزشمندی است و یک بازی باعث شد تا این اتفاق رخ دهد. اتفاقاتی افتاد که اگر می خواست خداحافظی کند باید با باشگاه خداحافظی کند نه تیم ملی. وقتی خداحافظی کرد گفتیم که نباید منت او را بکشیم اما بعد از استوری او، تماس‌هایی برقرار شد. او خداحافظی کرد اما دوباره برگشته و اگر شرایطش باشد او را دوباره دعوت می‌کنیم.

شمسایی درباره انتظاری که مردم از تیم ملی در جام جهانی فوتسال دارند، گفت: مردم از تیم‌های ورزشی انتظارات بالایی دارند. همین چند وقت پیش المپیک بود و همه توقع داشتند ورزشکاران خوب کار کنند. جا دارد از کیومرث هاشمی وزیر ورزش تشکر کنم چرا که همیشه پی‌گیر تیم‌های ورزشی بوده و هر کجا که هست امیدوارم موفق باشد. ما اول باید داشته‌های خود را ببینیم. ما با ۲ بازی دوستانه می خواهیم به جام جهانی برویم. باید از گروه صعود کنم؟ باید جزو ۴ تیم باشم؟ لیگ ما ۱۲ اسفند تمام شد و چند ماه بعد شروع شد. به لیگ های پرتغال و اسپانیا توجه کنید که چه برنامه‌ای دارند. امروز روز اول تمرین ماست و ۵ بازیکن مصدوم داریم. محمد شجری، محمدرضا سنگ‌سفیدی، امیرحسین داودی، حمزه کدخدایی و بازیکنان دیگر مصدوم هستند. 

وی در این رابطه تاکید داشت: تاج که جا دارد از او تشکر کنم گفت که بروید خوب کار کنید. او به همه چیز واقف است. ۲ سال در تیم ملی هستم و ۳ جلد کتاب می‌توانم بنویسم. حسین شمس گفته که ۳۰ میلیارد برای بازی دوستان پرداخت می‌کنیم! خب بیایید برگزار کنید! اگر تورنمنت برزیل بوده با ارتباط بوده، با اسپانیا می‌خواستیم بازی کنیم اما نشد. می‌گفتند باید نان و پنیر بخوریم و به دکتر برویم تا مانند چلوکباب هزینه کنیم! بگذارید روز اول چلوکباب بخریم که هزینه دکتر ندهیم. ما روز اول دیدار با اسپانیا را بسته بودیم و کمی بالا و پایین شد که این مسابقه منتفی شد. قرار بود با کرواسی بازی کنیم اما نشد. اگر فدراسیون هزینه بدهد، در دبی و قطر اردو و بازی برگزار می‌کنیم اما باید شرایط مالی فدراسیون را در نظر بگیریم. خودمان را گول نزنیم و تو را به خدا با واقعیت جلو برویم. مراکش به ما گفت ۲ بار با شما بازی می‌کنیم اما اتفاق نیفتاد. به نظر شما هزینه آن را داشتیم که برویم؟ همیشه در ورزش نیروی انسانی ما از سرمایه‌ها جلوتر بوده است. قبلا از اسپانیا باید الگو برداری می‌کردیم اما حالا باید از مراکش الگوبرداری کنیم. 

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان راجع به این که خیلی‌ها نمی‌خواهند او نتیجه بگیرد و بحث‌هایی درباره دستیار خارجی‌اش، عنوان داشت: این را نگفتم که نمی‌گذارند. چرا دروغ بگوییم، وفاق در فوتسال نیست. اگر بگوییم پشت هم هستیم به خدا دروغ گفته‌ایم! در زمان عزیزی‌خادم با میگوئل آندرس صحبت کردیم که بیاید اما نشد. زمان ماجدی هم به همین شکل، در زمان تاج هم این اتفاقات افتاد. با چند مربی خارجی صحبت کردیم اما هر کدام به دلایل مختلف نشد. با برونو گارسیا کار را تمام کردیم اما باز هم این اتفاق رخ نداد. ما ۶ بازی لیگ را می‌خواستیم برگزار شود که این مربی هم باشد. تاج در مالزی بود و بعد از آن هم شهید جمهور به رحمت خدا رفت و اتفاقاتی افتاد که دوباره نشد کارها را پیش ببریم.

وی در ادامه این بحث گفت: قرارداد نداشتم اما به آسیا رفتم تا ادای دین کنم. بعد از آن هم گفتم قرارداد من تمام شد. این اتفاقات زمان برد و وقتی شورای راهبردی برای تیم ملی تشکیل شد، صحبت ها انجام شد تا مربی اسپانیایی بیاید و تاج هم گفت قطعا این کار را کنید اما آن مربی گفت ۳۵ روز منتظر بودم و حالا نمی‌توانم بیایم. با خسوس کاندلاس صحبت کردیم که او هم نیامد. با مارکوس سراتو سرمربی سابق برزیل حرف زدیم اما باز هم نشد. با دیگو سرمربی آرژانتین حرف زدیم اما باز هم نشد. با نیکو هم حرف زدیم و آخرین هفته لیگ بود و نتوانستیم با او کار کنیم. یک مربی به ما گفت اگر مُهر ایران روی گذرنامه من بخورد، این گذرنامه زیر سوال می‌رود و ما این گزینه را منتفی کردیم.

شمسایی در مورد رقبای احتمالی و مسیر صعود تیم ملی فوتسال تصریح کرد: اگر بگویم تیم‌ها در گروهی خوب هستند یا بد، اشتباه است. اگر ببینید که ونزوئلا یا فرانسه چه کارهایی کردند، می‌بینید خوبند یا بد. ما تلاش‌مان را می‌کنیم. یک بازکن قدیمی با ۱۵۰ بازی ملی گفت وقتی اول بشوید، با تیم سوم گروه دیگر برخورد می‌کنید سرم را به دیوار زدم! وقتی او نمی‌داند که ما به این تیم برخورد نمی‌کنیم دیگر چه بگویم؟ در ۱۶ تا مراکش و پرتغال را داریم، اگر از همه این تیم‌ها بگذریم، در ۸ تیم به برزیل برخورد می‌کنیم. اگر سوم بشویم به اسپانیا و آرژانتین برخورد می‌کنیم که همه مدعی قهرمانی جهان هستند. اگر دوم بشویم مسیر آسان‌تر است ولی همه این‌ها روی کاغذ است و شاید ۳ تا بازی را ببازیم و اوت شویم!

وی درباره تاکید بر مسائل اخلاقی و مدیریت حواشی بهروز عظیمی اذعان کرد: وقتی یک بازیکن توانمند از دورترین جای ایران به تیم ملی دعوت شده حقش این نیست. قطعا همه اشتباه دارند. همه تیم‌ها مدیریت دارند و حواشی باشگاه‌ها به ما مربوط نیست. در ویتنام او تکل زد و اخراج شد و بازیکن مراکش را محروم کردند ولی همه ما را زدند و کسی این‌ها را نمی‌گوید. فوتسال فنی است و بازی کارت دارد. گنده‌تر از این بازیکنان را یقه می‌گیرم؛ ۱۷ ماه علی‌اصغر حسن‌زاده را دعوت نکردم و با حرف کسی جلو نمی‌روم. اگر ۲ بازیکن می‌گویند یک بازیکن به ما بی‌احترامی کرده و به من ثابت شود؛ وحید شمسایی نیستم اگر کسی که حرف از خانواده تیم ملی را بیرون برده خط نزنم.

وی در مورد حمایت‌های فدراسیون از تیم ملی گفت: من باز هم از فدراسیون تشکر می‌کنم. فدراسیون در خیلی جاها مقصر نبود. گفتیم هزینه اردو در دبی و ترکیه را نداریم اما کرواسی قرار بود بیاید. ما چند ماه حقوق نگرفتیم اما فدراسیون خانواده‌ام است. ما توان بیرون رفتن از ایران را نداریم و باید خیلی هزینه کنیم.  برای بازی دوستان ما دیشب به هر تیمی که نامه زدیم به ما نه گفت. یک سری چیزها دست ما نیست. 

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص اضافه نشدن دروازه‌بان به جلو گفت: این کار به زمان نیاز دارد و باید از باشگاه‌ها درست شود. ما از این نظر قطعا ضرر می‌کنیم و باید این موضوع را درست کنیم. 

وی تصریح داشت: ما ناامید نمی‌شویم و فکر نکنند که پا پس کشیدیم. من عاشق فشارها هستیم. اگر کاری می‌کنیم وظیفه ماست. به تک تک افراد اعتماد دارم. با غیرت ایرانی نباید بازی کنند چرا که از روی همه رد می‌شود. از مشکلات نمی‌توانیم فرار کنیم. قرارداد من را دیشب ۹.۵ شب دادند. ۲۰ تیر همه امضا کردند اما دیشب برگه اش به من رسیده است‌. ما دنبال این حرف‌ها نیستیم. احترام واجب است. ما سرمان را جلوس همه می‌گذاریم و آخر آن باخت است. من ادا در نیاوردم. ولی امر مسلمین این تیم را دیدند و نتایج ما برایشان مهم بود. این موضوع خیلی مهم است.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد افزایش قراردادها گفت: نوش جانشان. هرچقدر گرفتند نوش جانشان. ۱۰ میلیارد، ۱۲ میلیارد. سال ۸۶ با قراردادم خانه خریدم اما الان نمی شود با این پول ها خانه خرید. ارزش آن‌ها خیلی بیشتر است. همه می دانند من احتیاجی به پول فوتسال ندارم و خیلی راحت می توانم خرج فوتسال را هم بدهم. عشق است که من اینجا هستم. این عشق من صفر را به اینجا رساند. جای حرف، عمل کنیم. اگر کسی می‌تواند کاری کند، انجام دهد. یک دوستی گفت ۵ مربی به تو می‌دهم اما کجا هستند. به من گفتند بازی دوستانه برایت جور می‌کنیم، کجا هستند. 

شمسایی با کنایه به برخی از اهالی فوتسال اظهار کرد: من در تبلیغات انتخاباتی به این و آن نچسبیدم و سرم برای کشورم می‌گذارم. برای من در این کشور هزینه شده. وقتی ولی امر مسلمین، اعضای تیم ملی فوتسال را به‌صورت شخصی دعوت می‌کند، اهمیت کار مشخص می‌شود. پول بلوکه شده فدراسیون فوتبال در فیفا با پرداخت پول بلیت‌ها پرداخت می‌شود. اگر تحریم‌ها نبود، دست فدراسیون هم بازتر بود. من جزیره تیم ملی را شکستم و بازیکن 18 ساله را به جام ملت‌های آسیا بردم.

وی درباره هدف‌گذاری تیم ملی فوتسال در جام جهانی تصریح کرد: تمام توان خودمان را می‌گذاریم و به خدا توکل می‌کنیم. چشم ما به رفاقت خودمان و ساق بازیکنان است و امیدوارم آبروداری کنیم. ما 20 روز در برزیل می‌ماندیم و بازی دوستانه برگزار می‌کردیم؛ حالا دیدار ایران با کرواسی لغو شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر