صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل از توافق با اینفلوئنسر‌ها پشیمان شد!/ تغییر در تبلیغات پیکسل ۹

کمپانی گوگل برای تبلیغ محصول جدید خود، پیکسل ۹، با شخصیت‌های اثرگذار فضای مجازی توافقی انجام داده بود که به موجب آن، افراد حق استفاده یا تبلیغ برند‌های دیگر را نداشتند. حالا گوگل به این نتیجه رسیده است که این محدودیت اغراق آمیز بوده و باید لغو شود.
کد خبر : 928164

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ورج، گوگل اعلام کرد توافق با اینفلوئنسر‌ها برای تبلیغ محصول جدید این کمپانی یعنی پیکسل ۹ اقدام مناسبی نبوده و باید درباره آن تجدید نظر شود.

طبق این توافق، اینفلوئنسر‌ها موظف بودند پیکسل ۹ را نسبت به محصولات رقیب به نمایش بگذارند و در صورت تبلیغ برند‌های دیگر، قرارداد آنها فسخ می‌شد. قرارداد شرکت‌های فناوری با شخصیت‌های مشهور یا فعالان فضای مجازی ماجرای تازه‌ای نیست، اما به نظر می‌رسد گوگل این بار زیاده‌روی کرده است، چرا که برنامه‌های خاص پیکسل ۹ را پیش از آنکه در دسترس عموم قرار دهد در اختیار شخصیت‌های آنلاین محبوب قرار می‌دهد.

نکته مهم این است که این افراد اگر بخواهند در اپلیکیشن حضور داشته باشند، اجازه ندارند در مورد برند گوشی‌های دیگر صحبت کنند. این محدودیت، شخصیت‌های آنلاین را در موقعیت سختی قرار می‌دهد و باید بین دسترسی ویژه به فناوری جدید یا صداقت یکی را انتخاب کنند.

{$sepehr_key_1256}

برنامه تیم پیکسل که توسط آژانس ۱۰۰۰ هدز(۱۰۰۰ Heads) مدیریت می‌شود، دسترسی زودهنگام اینفلوئنسر‌ها و طرفداران ویژه به محصولات خاص پیکسل را فراهم می‌کند.

این مناقشه، چالش‌های پیش روی اینفلوئنسر‌ها در مسیریابی چنین توافق‌هایی و حفظ یکپارچگی آنها در حین همکاری با برند‌ها را برجسته کرده است. همچنین بر نیاز به دستورالعمل‌ها و استاندارد‌های اخلاقی واضح‌تر در صنعت اثرگذاری (اینفلوئنسری) را برجسته می‌کند، یعنی جایی که مرز‌های بین محتوای تبلیغاتی و حریم شخصی ممکن است مبهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر