صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

ورود ۳ هزار دستگاه هوش مصنوعی به صنعت کفش

رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران کفش ایران گفت: در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۳ هزار دستگاه هوشمند تزریق مواد پلیمری وارد زنجیره تولید صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته شده و هوش مصنوعی تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.
کد خبر : 928132

به کارگیری ۳ هزار دستگاه هوش مصنوعی در صنعت کفش

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی لشکری رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران کفش ایران و عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در نشست خبری برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته، گفت: یکی از دلایل گرانی کفش در کشورافزایش قیمت تمام شده است چراکه به دلیل تحریم و مشکلات ناشی از آن امکان انتقال تکنولوژی به داخل کشور را نداریم، اما صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته کشور همزمان با برگزاری نمایشگاه "امپکس" در سال‌های گذشته که نقطه تبادل تکنولوژی بوده است تا حدی توانسته برخی از دستگاه‌های مورد نیاززنجیره این صنعت بزرگ را در داخل کشور تامین کند.

رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران کفش ایران گفت: ورود تکنولوژی مورد نیاز این صنعت سخت، اما ضروری است. دستگا‌های به روز با حداقل قیمت و بالاترین توان تولیدات یکی از ملزومات توسعه در زنجیره تامین صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته است.

تحول بزرگ هوش مصنوعی در صنعت کفش

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت:زنجیره صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته در سال‌های اخیر رشد داشته است. تا حدی که در طی ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۳ هزار دستگاه هوشمند تزریق مواد پلیمری وارد زنجیره تولید صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته شده و هوش مصنوعی تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.

به گفته لشکری؛ زمانی وابستگی به واردات مواد اولیه در صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته بالای ۳۰ درصد بود، اما امروز واردات مواد اولیه و حتی مصرف محصولات خارجی به ۵ درصد رسیده است.

رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران کفش ایران گفت: البته با توجه به توسعه تکنولوژی در این صنعت به ویژه در حوزه فناوری هنوزعقب هستیم چرا که باید اول واردات آن انجام بگیرد و سپس محققان و صاحبان علم در کشور با شبیه سازی بتوانند رقابت با محصولات و دستگاه‌های نوآوری رقابت کنند.

{$sepehr_key_1244}

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: بومی سازی ماشین آلات صنعتی و کاهش واردات مواد اولیه از نقاط قوت در زنجیره تولید صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته است.

وی تصریح کرد: از این رو یک سری از سیاست گذاری‌های علمی در راستای تحقق بومی سازی در صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته با معاونت علمی برای ساخت ماشین آلات صنعتی در حال اجرایی شدن است.

لشکری گفت: پس از گذشت ۴ سال در راستای مقابله با قاچاق کفش و محصولات صنایع وابسته از اواخر سال ۱۴۰۲، مصوبه مبارزه با قاچاق شروع شده، اما با وجود سختی‌های بسیار به دلیل گسترش مرز‌های همجوار با کشور‌های همسایه، اجرای این مصوبه ادامه دارد.

هدف گذاری صنعت کفش در برنامه هفتم توسعه

به گفته عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران؛۶ ماه بعد از شروع برنامه توسعه هفتم، مصوبه هدف گذاری در راستای تحقق اهداف توسعه صنعت به ویژه صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته ارائه داده شده که طبق آن هدف گذاری شود.

{$sepehr_key_1245}

وی تصریح کرد: صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته پیشتاز و باید مزیت‌های آن به عنوان صنعت رشته‌ای و منطقه‌ای طبق برنامه هفتم توسعه و با تعهد ارزی مطرح شود هر چند در نگاه سیاست‌های اجرایی تمایزی بین صنایع نیست، اما امسال کار گروه کفش در اولویت بوده است و در نظام حکمرانی به عنوان گروه صنعتی بزرگ حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر