صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چت جی‌پی‌‎تی حساب کاربری یک گروه ایرانی را مسدود کرد

شرکت هوش مصنوعی اُپن‌ای آی حساب‌های کاربری یک گروه ایرانی را با ادعای نفوذ در انتخابات آمریکا مسدود کرد. هنوز هیچ شواهد مستند و اثبات شد‌ه‌ای در خصوص این اتهام از سوی اُپن‌ای آی ارائه نشده است.
کد خبر : 928031

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت اُپن‌ای آی ادعا کرده است که یک گروه منتسب به ایران، با استفاده از چت جی پی تی محتوا‌هایی متمرکز بر موضوعاتی مانند تفسیر وضعیت نامزد‌های انتخابات آمریکا، درگیری در غزه و حضور رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک تولید کرده است و از طریق حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها این محتوا‌ها را منتشر کرده است.

گروه مورد اشاره که شرکت اُپن‌ای آی ادعا می‌کند اعضای آن ایرانی هستند طوفان ۲۰۲۳۵ (Storm-۲۰۳۵) نام دارد و هنوز شواهد اثبات‌شده‌ای در خصوص این اتهام ارائه نشده است.

بنابر این گزارش، هیچ نشانه‌ای از به‌اشتراک‌گذاری محتوای ادعایی در رسانه‌های اجتماعی یا دریافت لایک و یا درج نظرات در سطح گسترده دیده نشده است، اما حساب‌های کاربری گروه «طوفان-۲۰۳۵» مسدود شدند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که بنا بر یک گزارش تهدید اطلاعاتی تحت حمایت مایکروسافت در ماه اوت ادعا شد که شبکه ایرانی «طوفان-۲۰۳۵» با گروه‌های رأی‌دهنده ایالات متحده در سراسر طیف سیاسی تعامل دارد. در این گزارش ادعایی آمده است که این شبکه به دو قطبی شدن انتخابات آمریکا، حقوق دگرباشان جنسی و درگیری رژیم صهیونیستی با حماس دامن می‌زند.

{$sepehr_key_1227}

از آغاز جنگ غزه در اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون غول‌های رسانه‌ای همچون فیسبوک، واتس اپ، تیک تاک و اینستاگرام بسیاری از حساب‌های کاربری را که در مواردی متعلق به  کارمندان خود بودند به دلیل بازتاب واقعیت‌های نسل‌کشی در غزه مسدود کرده‌اند.

سوگیری در شبکه‌های اجتماعی و مسدود کردن حساب‌های کاربران به دلایل اثبات نشده یا بر اساس جهت‌گیری‌های فکری و سیاسی مالکان رسانه‌های اجتماعی در یک سال اخیر و به خصوص با رواج استفاده از هوش مصنوعی افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر