صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

پزشکیان فردا به مجلس می‌رود/ آغاز بررسی صلاحیت وزرا

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: رئیس جمهور روز ۲۷ مرداد برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود به مجلس می‌آید و طبق آئین‌نامه برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود به مدت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فرصت دارد.
کد خبر : 927965

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، از فردا (شنبه ۲۷ مرداد) جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر شروع می شود و تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه دارد.

در همین رابطه، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» سخنگوی هیئت رییسه مجلس گفت: طبق آئین‌نامه داخلی، فردا رئیس جمهور برای دفاع از کابینه خود در مجلس حضور پیدا می کند که ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فرصت دارد؛ سپس مجلس وارد بررسی کلیات برنامه دولت و ترکیب هیئت وزیران می‌شود.

وی توضیح داد: ۵ نماینده مخالف و ۵ نماینده موافق هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه درباره کابینه پیشنهادی صحبت می‌کنند اما بعد از آن رای‌گیری نمی‌شود بلکه بعد از اظهارات نمایندگان، بحث و بررسی برای تک‌تک وزیران به‌ترتیب حروف الفبای وزارتخانه شروع می‌شود.

سلیمی در ادامه گفت: در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا گزارش کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط درباره وزیر پیشنهادی قرائت می شود، سپس ۲ نماینده مخالف و ۲ نماینده موافق هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت کرده و وزیر پیشنهادی ۳۰ دقیقه به تشریح برنامه‌های خود می‌پردازد که می‌تواند قسمتی از این وقت را استفاده نکند تا در اختیار رئیس‌جمهور قرار دهد به این ترتیب که رئیس‌جمهور در آخرین جلسه مجلس با استفاده از وقت وزیران به صورت یک‌جا از آنان دفاع کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان یادآوری کرد که اخذ رای از نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی و شمارش آرا بعد از بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی و احتمالا در جلسه چهارشنبه هفته آینده به صورت یک جا و برای همه وزرا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر