صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تعیین سرنوشت تیک تاک توسط دادگاه تجدیدنظر/ شبکه اجتماعی چینی ادعای آمریکا را رد کرد

تیک تاک ادعای وزارت دادگستری آمریکا درخصوص روابط این رسانه اجتماعی با چین را رد کرد.
کد خبر : 927959

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، تیک تاک به دادگاه استیناف فدرال گفت که وزارت دادگستری آمریکا روابط این رسانه اجتماعی با چین را اشتباه بیان کرده است و از دادگاه خواست تا قانونی را که بایت دنس مستقر در چین را ملزم به فروش دارایی‌های تیک تاک در آمریکا می‌کند یا با ممنوعیت مواجه می‌کند، لغو کند.

تیک تاک که برای لغو این قانون شکایت کرده است، گفت وزارت دادگستری در این پرونده مرتکب اشتباهات واقعی شده است. وکلای این سازمان ماه گذشته اعلام کردند که این برنامه با اجازه دادن به دولت چین برای جمع آوری داده‌های آمریکایی‌ها و دستکاری مخفیانه محتوای آن ها، خطر امنیت ملی ایجاد می‌کند.

تیک تاک اعلام کرد که بدون شک موتور پیشنهاد محتوای این برنامه و داده‌های کاربران در آمریکا روی سرور‌های ابری تحت مدیریت «اوراکل» ذخیره می‌شود و تصمیمات تعدیل محتوا که کاربران آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در آمریکا گرفته می‌شود.

این قانون که در تاریخ ۲۴ آوریل توسط رئیس جمهور جو بایدن امضا شد، به بایت دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت می‌دهد تیک تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود. کاخ سفید می‌گوید به دنبال ممنوعیت تیک تاک نیست و به دلایل امنیت ملی می‌خواهد شاهد پایان مالکیت چینی‌ها بر این شبکه اجتماعی باشد.

دادگاه تجدید نظر در تاریخ ۱۶ سپتامبر استدلال‌های شفاهی در مورد این چالش حقوقی انجام خواهد داد و سرنوشت تیک تاک را به هفته‌های پایانی انتخابات ریاست جمهوری موکول خواهد کرد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تیک تاک پیوسته و در ماه ژوئن گفت که هرگز از ممنوعیت تیک تاک حمایت نخواهد کرد.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات، نیز در ماه ژوئیه به تیک تاک پیوست و به عنوان بخشی از استراتژی انتخاباتی خود به رسانه‌های اجتماعی تکیه کرد.

اخیرا تیک تاک مدعی شد که این قانون حقوق آزادی بیان را از شرکت سلب می‌کند و در مقابل استدلال کرد ادعای وزارت دادگستری مبنی بر اینکه تصمیم‌های مدیریت محتوای این اپلیکیشن ویدیویی کوتاه «گفتار یک خارجی» است و قانون اساسی آمریکا از آن حمایت نمی‌کند.

این شرکت گفت: با منطق دولت، یک روزنامه آمریکایی که محتوای یک نشریه خارجی - مثلا رویترز - را بازنشر می‌کند، فاقد حمایت قانونی خواهد بود.

این قانون فروشگاه‌های اپلیکیشن مانند اپل و آلفابت را از ارائه تیک تاک و سرویس‌های میزبانی اینترنت را از پشتیبانی از تیک تاک منع می‌کند؛ مگر اینکه بایت دنس تیک تاک را واگذار کند.

باتوجه به نگرانی‌های قانون گذاران آمریکایی مبنی بر دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها یا جاسوسی از آن‌ها با این اپلیکیشن، کنگره تنها چند هفته پس از معرفی این مصوبه را با اکثریت آرا تصویب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر