صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد؛

ضرورت تدوین الگوی حکمرانی جهاددانشگاهی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و تبریک چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل این نهاد، بر ضرورت تدوین الگوی حکمرانی جهاددانشگاهی تاکید کرد.
کد خبر : 927930

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، به همراه حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و تبریک چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل این نهاد، اظهار کرد: فلسفه اینگونه بازدید‌ها استفاده از ظرفیت‌های حکمرانی نهاد‌هایی همچون جهاددانشگاهی در حوزه علم و فرهنگ است که بر دوش ما گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون جهاددانشگاهی به بلوغ رسیده و می‌توان الگوی حکمرانی آن را مدون، مصوب و ابلاغ کرد، افزود: مدیران و اعضای جهاددانشگاهی باید بر اساس فرایند حکمرانی در حوزه علم و فرهنگ الگوی حکمرانی این نهاد را مدون کند.

خسروپناه بار دیگر با تاکید بر ضرورت تدوین الگوی حکمرانی برخی نهاد‌ها همچون جهاددانشگاهی و هلال احمر، تصریح کرد: دامنه فعالیت‌های جهاددانشگاهی به دلیل اینکه تولید علم و دانش و استقلال درآمدی دارد وسیع‌تر است و به همین دلیل توانسته پیشرفت مطلوبی در زمینه‌های متنوع داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی باید این الگو را تدوین و مسیری که جهاددانشگاهی طی کرده را تبیین کند، حیف است مجموعه‌ای مثل جهاددانشگاهی درگیر دعوا‌های سیاسی شود. کسانی که به دنبال دعوای دو جریان هستند نه اصولگرای واقعی هستند نه اصلاح طلب واقعی.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی گستره‌ای ملی دارد نه صرفا استانی، افزود: در این راستا باید بر مردمی‌سازی این خدمات و فعالیت‌ها اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد تا مردم از خدمات جهادانشگاهی در حوزه‌های مختلف نهایت بهره را ببرند.

حجت‌الاسلام و السملمین خسروپناه بر ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در مناطق محروم و حاشیه شهر استان، به ویژه شهر مشهد تاکید کرد و در این راستا از فعالیت‌های سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در این زمینه تقدیر نمود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی سایر واحد‌های استانی این نهاد نیز بهره ببرند و از آن الگوبرداری کنند، بیان کرد: واحد‌های جهاددانشگاهی در استان‌ها باید از فعالیت‌های یکدیگر آگاه باشند و برای انجام ماموریت‌های خود به نحو مطلوبی با هم تعامل داشته باشند.
وی در بخش پایانی سخنانش با تقدیر از زحمات ۴۴ ساله جهاددانشگاهی در کشور، تصریح کرد: این در حالی است که عمر شورای عالی انقلاب فرهنگی ۴۰ سال بوده و ضرورت دارد تا نسبت به افراد حکیم و باتجربه و نوآور که در جهاددانشگاهی زحمت کشیده‌اند تجربه‌نگاری صورت گیرد.

جهاددانشگاهی یک نهاد دانش بنیان علمی و فرهنگی است نه باشگاه سیاسی

در ادامه این نشست، «حسن مسلمی‌نائینی»، رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه این نهاد یک باشگاه سیاسی نیست، افزود: نهاد جهاددانشگاهی یک نهاد دانش بنیان علمی و فرهنگی است که در آن ماموریت واگذار شده در نقشه جامع علمی کشور به آن با جدیت پیگیری می‌شود.
وی از آغاز تجربه‌نگاری به شیوه مصاحبه با مدیران و پژوهشگران این نهاد خبر داد و گفت: در حال حاضر تجربه نگاری از بانوان فرهیخته جهاددانشگاهی در حال انجام است.
مسلمی‌نائینی، سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی را از واحد‌های ممتاز این نهاد در کشور دانست و خاطرنشان کرد: این سازمان می‌تواند با شبکه سازی، با واحد‌هایی همچون خراسان شمالی، خراسان جنوبی و حتی سمنان تعاملات ویژه‌ای برقرار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر