صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۳ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد؛

پایش بهداشتی زائران پاکستانی در مرزهای میرجاوه و ریمدان

رئیس سازمان اورژانس کشور از پایش و کنترل دقیق زائران پاکستانی که از طریق پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان وارد ایران می‌شوند، خبر داد.
کد خبر : 927803

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر میعاد فر ضمن اعلام این خبر گفت: ایستگاه‌های مراقبت بهداشتی در مرز‌های میرجاوه و ریمدان برای جلوگیری از ورود بیماری‌های مسری به کشور مستقر شده‌اند.

میعادفر، اظهار داشت: با توجه به حساسیت ویژه ایام اربعین، زائران پاکستانی که وارد پایانه مرزی میرجاوه و ریمدان می‌شوند، تحت دو نوع مراقبت بهداشتی شامل مراقبت حشره‌شناسی و انسانی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه پشه آئدس در منطقه تله‌گذاری شده، مشاهده نشده است، افزود: در بخش مراقبت حشره‌شناسی، پایش تخم، لارو و پشه‌های بالغ در دستور کار قرار دارد و با استفاده از سطل‌های مشکی رنگ که توسط همکاران مراکز بهداشتی به عنوان تله برای جذب پشه‌های ماده استفاده می‌شوند، عملیات صید و بررسی پشه‌ها انجام می‌گیرد.

میعادفر تصریح کرد: در زائرسرا‌های پایانه مرزی میرجاوه، ملحفه‌های سفیدی پهن می‌شود و پس از استفاده از حشره‌کش‌ها، حشرات صید شده برای بررسی بیشتر و شناسایی پشه آئدس به آزمایشگاه حشره‌شناسی منتقل می‌شوند. این فرآیند در داخل اتوبوس‌های پاکستانی نیز اجرا می‌شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در ادامه به مراقبت‌های انسانی اشاره کرد و گفت: در پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان، هر زائری که از کشور پاکستان وارد ایران می‌شود، از نظر علائم بالینی نظیر تب، لرز، کاهش هوشیاری، راش‌های پوستی و تب خونریزی‌دهنده معاینه می‌شود و در صورت مشاهده هر یک از این علائم، تست‌های آزمایشگاهی لازم گرفته شده و در صورت مثبت بودن نتایج، آن زائر، قرنطینه و از ورود وی به ایران جلوگیری خواهد شد.

میعادفر همچنین به آموزش‌های داده شده در خصوص بیماری‌های مسری و تب دنگی به کارکنان پایانه‌های مرزی، نیرو‌های نظامی و انتظامی، امدادگران هلال احمر و مسئولان کاروان‌های زیارتی، اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها در جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و حفظ سلامت عمومی زائران انجام گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جعفر میعادفر
ارسال نظر