صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

هوکشتاین در بیروت: هیچ‌کس خواهان جنگ فراگیر بین لبنان و اسرائیل نیست

نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا عاموس هوکشتاین امروز چهارشنبه پس از دیدار با رئیس پارلمان لبنان گفت که درباره تنش‌زدایی میان لبنان و اسرائیل با وی رایزنی کرده است.
کد خبر : 927708

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عاموس هوکشتاین، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در «عیم التینه» گفت که همچنان باور دارد که «هنوز راه حل دیپلماتیک وجود دارد، زیرا هیچ کس خواهان جنگ همه‌جانبه بین لبنان و اسرائیل نیست.

وی افزود که دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک یک موضوع فوری و اضطراری است و وضعیت در مرز لبنان و فلسطین اشغالی باید آرام شود. توافق در خصوص غزه، به دستیابی به راه حل دیپلماتیک در لبنان، جلوگیری از جنگ بزرگتر و ایجاد شرایط برای بازگشت آواره‌های لبنانی به جنوب و بازگشت ساکنان شمال اسرائیل به خانه‌هایشان کمک می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا گفت که در دیدار با رئیس پارلمان لبنان درباره وضعیت جاری و نیاز به تنش‌زدایی صحبت کردم. امری که بایدن به بدون خستگی برای تحقق آن تلاش می‌کند و از من خواسته که پیش از آغاز مذاکرات در هفته جاری، به لبنان سفر کنم.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا «فؤاد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان را در بیروت به شهادت رسانده.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در دو سخنرانی اخیر خود به دنبال این ترور تاکید کرد که پاسخ به این تجاوز حتمی خواهد بود. رئیس پارلمان لبنان نیز چند روز پیش اعلام کرد که انتقام حزب‌الله از رژیم صهیونیستی حتمی است، اما این انتقام حساب‌شده خواهد بود.

وی در ادامه به احتمال وقوع جنگ در منطقه اشاره کرد و گفت: رفتن به سمت یک جنگ گسترده با وجود نتانیاهو که خواهان جنگ است و همه را به سمت آن سوق می‌دهد، محتمل است.

نبیه بری اضافه کرد:، اما در مقابل، محور مقاومت به طور حساب‌شده و با دوراندیشی همچنان در حال مدیریت نبرد است. حزب‌الله حتی زمانی که غیرنظامیان [لبنانی]شهید می‌شوند، اهداف نظامی اسرائیلی‌ها را می‌زند.

انتهای پیام/

ارسال نظر