صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
در دانشگاه آزاد گرگان صورت گرفت؛

جزئیاتی از اجرای طرح سازه ژئودزیک؛ سازه‌‌ای سبک، نوین و زیبا

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با تشریح جزئیاتی از اجرای طرح سازه ژئودزیک در این دانشگاه عنوان کرد: این سازه‌ سبک، نوین و زیبا بوده و دستیابی به این تکنولوژی ارزشمند است.
کد خبر : 927695

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درراستای حمایت از محصولات و طرح‎های شرکت‌ها و هسته‌های فناور، دو عدد سازه ژئودزیک توسط امین رضایان عضو هیئت علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اجرا و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان نصب شد.

رئیس مرکز رشد و واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا سازه‌های ژئودزیک را یکی از سازه‎های سبک، نوین و زیبای معماری دانست.

{$sepehr_key_1172}

علیرضا دادگر اضافه کرد: سازه‎های ژئودزیک دارای طرحی ساده، سبک، نوین و زیبای معماری بوده و فضای بزرگی را با کمترین مصالح ساختمانی محصور می‏‌کند و با توجه به حساسیت قابل ملاحظه‎ای که دارد دستیابی به این تکنولوژی ارزشمند است.

وی به تشریح کاربرد‌های طرح سازه ژئودزیک پرداخت و ادامه داد: با توجه به سبک و ساختارِ سازه‎ ژئودزیک، دارای کاربرد‌های متنوعی است که می‎توان از استفاده این طرح در «گلخانه‌ها، روف گاردن‌ها، اقامتگاه‌های ارزان قیمت و با ساخت سریع، کمپ‌ها، متل‌ها و کافه تریا‌های فضای باز، رختکن ورزشی، سازه‌های نمایشگاهی، فروشگاه‌های فصلی و موقتی، آلاچیق‌ها و سایبان‌ها، مقر‌های فرماندهی میدانی یا مدیریت بحران، اقامت گاه‌های زمان اضطراری، بیمارستان‌های صحرایی، مدارس عشایری» نام برد.

رئیس مرکز رشد و واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان افزود: امین رضائیان عضو هیئت علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرعامل شرکت شایان طرح هیرکان مستقر در مرکز رشد واحد گرگان توانست به این فناوری و دانش تولید این سازه‎ها دست یابد.

به گزارش آنا: با توجه به حمایت ویژه حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان از محصولات دانش‌محور و تلاش رئیس مرکز رشد و واحد‌های فناور این واحد سازه‎های مذکور در ضلع‎های جنوب غربی و شرقی ساختمان حکیم جرجانی نصب و اجرا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر