صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۶ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
در اوج جنگ غزه؛

آمریکا ۲۰ میلیارد دلار تسلیحات به اسرائیل می‌دهد

تصمیم واشینگتن مبنی بر واگذاری ۲۰ میلیارد دلار تسلیحات به اسرائیل اگرچه از ۲۰۲۶ اجرایی می‌شود، باتوجه به جنایات رژیم در طول جنگ غزه مناقشه‌برانگیز است.
کد خبر : 927612

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا با فروش بسته تسلیحاتی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار به اسرائیل به‌رغم جنگ غزه و بحرانی بودن اوضاع منطقه موافقت کرده است؛ البته، پنتاگون مدعی است که روند ارائه این بسته پیشنهادی از چند سال دیگر آغاز می‌شود.

این بسته شامل جنگنده‌های اف-۱۵ و تجهیزات مرتبط با آن به ارزش ۱۹ میلیارد دلار، گلوله تانک به ارزش ۷۷۴ میلیون دلار و گلوله خمپاره به ارزش ۵۸۳ میلیون دلار است.

{$sepehr_key_1158}

تحویل جنگنده‌های شرکت بوئینگ از سال ۲۰۲۹ و تحویل بقیه تجهیزات از سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود، اما به برخی کارشناسان، هیچ بعید نیست که بعضی از تجهیزات زودتر از موعد تحویل داده شوند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در ایکس، از آمریکا بابت تعهد به حفظ برتری نظامی اسرائیل در سطح منطقه قدردانی کرد.

اقدام اخیر آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که بامداد امروز چهارشنبه، در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، الجزایر و چین به‌صراحت آمریکا را بابت تغذیه تسلیحاتی رژیم صهیونیستی سرزنش کردند و به کنایه از واشینگتن خواستند به‌عنوان اصلی‌ترین حامی تسلیحاتی، اسرائیل را برای پذیرش آتش‌بس تحت‌فشار بگذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر