صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
در تماس با السودانی؛

بلینکن: عراق مسئول حفاظت از نیرو‌های ائتلاف است!

وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با نخست‌وزریر عراق با وی درباره مسئولیت بغداد به حفاظت از مستشاران نظامی ائتلاف آمریکایی در شرایط متشنج منطقه صحبت کرد.
کد خبر : 927436

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید «آنتونی بلینکن» رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور، در تماس تلفنی با «شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، با وی درباره مسئولیت بغداد به حفاظت از مستشاران نظامی ائتلاف آمریکایی صحبت کرده است.

 به گفته پاتل، دو طرف درباره تلاش‌های دیپلماتیک جاری با هدف کاهش تنش در منطقه صحبت کرده و بر تعهد دوجانبه مبنی بر تداوم مشورت درباره مسائل منطقه‌ای و پیشبرد رابطه واشینگتن-بغداد تأکید کرده‌اند.

ادعای آمریکا مبنی بر مسئولیت عراق در حفاظت از نیرو‌های ائتلاف با توجه به این موضوع مطرح می‌شود که دوشنبه هفته گذشته پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت که درنتیجه آن ۵ نفر زخمی شدند.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در عراق ۲۵۰۰ نیرو دارد.

ایالات متحده در حالی عراق را مسئول حفاظت از نیرو‌های ائتلاف می‌داند که بغداد از مدت‌ها پیش با توجه به پایان یافتن مأموریت ادعایی ائتلاف، خواستار خروج آنها از خاک عراق است.

هم‌زمان، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به محتوای گفتگوی تلفنی بلینکن-سودانی پرداخت.

در این بیانیه، «آخرین تحولات منطقه و کاهش تنش در خاورمیانه» به‌عنوان موضوع گفتگوی دو طرف عنوان‌شده است.

طبق این بیانیه، بلینکن بر «اهمیت نقش تمام طرف‌های درگیر برای آرام کردن تنش‌ها و جلوگیری از تنش بیشتر» و همچنین «گسترش ثبات» در منطقه تأکید کرده است.

اوضاع منطقه از تاریخ ۱۰ مرداد که اسرائیل «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران ترور کرد، رو به وخامت رفته است.

آمریکا و متحدانش بدون محکوم کردن اقدام‌های تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی، از ایران می‌خواهند که از حق دفاع مشروع خود صرف‌نظر کند- مطالبه‌ای که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران، آن را «وقیحانه» توصیف کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر