صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قصه «جک و لوبیای سحرآمیز» به یک ماجراجویی کمیک تبدیل شد

بازی‌ساز معتبر ایرانی که با آثار قبلی خود جوایز متعددی از فستیوال‌های جهانی کسب کرده، جدیدترین بازی‌اش را به تازگی منتشر کرده است. او این بار در این بازی که آن را براساس داستان کلاسیک «جک و لوبیای سحرآمیز» طراحی کرده، ما را با قهرمان بازی‌اش که از قضا یک دزد راهزن است، همراه می‌کند.
کد خبر : 927422

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازی «جک بد» که به‌تازگی با طراحی مهرداد رضایی در استودیو «پرشالند» منتشر شده، دنیای داستان‌های کلاسیک را به دنیای شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیز بازی‌های ویدئویی در قالبی مدرن پیوند زده است. بازی Bad Jack یک بازی ماجرایی خنده دار براساس روایتی از قصه «جک و لوبیای سحرآمیز» است. منتهی به قول رضایی از نوع بدش: توی این بازی ما روند بسیار متفاوتی از این داستان داریم که همه چیز به مسخره گرفته شده و قهرمان برخلاف داستان اصلی اثر، کاملا منفیه. یعنی شما در جریان این بازی یک دزد راهزن را هدایت می‌کنید.

رضایی در این بازی بازآفرینی نوینی از داستان کلاسیک «جک و لوبیای سحرآمیز» با یک گیم‌پلی تازه و خلاقانه کرده است. بازی جک بد یک بازی دو بعدی پیکسل آرت در سبک کلیک پوینت ماجرایی با اندکی اکشن است و با گرافیک برای پلتفرم تلفن همراه و رایانه طراحی شده است. 

( Bad Jack) مثل دیگر بازی‌های مهرداد رضایی پر است از صحنه‌های کارتونی زیبا و البته کمیک. 

گیم پلی بازی بدون گیر کردن در مراحل، حدود ۱۵ دقیقه است. مهرداد رضایی که پیش از این و در روز‌هایی که سرگرم طراحی بازی این بازی بود، درباره متفاوت بودن این کارش با دیگر بازی‌هایش بخصوص «امپراتور‌های قلابی» و «چپ رو بگیر» صحبت کرده بود، درباره ویژگی‌ای که "جک بد" را از سایر بازی‌هایش متمایز می‌کند، گفت: فکر کنم تفاوت اصلی در گرافیک بازی باشد. بازی‌های قبلی کلا HD بودند؛ اما این بازی پیکسل آرت است. ولی همان انیمیشن‌های دستی و ... را به وفور دارد.

اما اینکه چرا رضایی در این بازی سراغ یک داستان کلاسیک و مشهور رفته است، سوالی است که او در پاسخش گفت: این داستان یک اجرای فولکلور بسیار حیرت انگیز ایرانی به نام «حسن و خانم حنا» دارد که توسط مرحوم اردشیر کشاورزی ساخته شده است. من در دوران دبستان آن را دیدم و از همان زمان عاشق این اجرای عروسکی شدم. به طوریکه همیشه بالارفتن از ابر‌ها و دیدن کاخ غول برام اسرار آمیز بود. توی این بازی ما روند بسیار متفاوتی از این داستان داریم که همه چیز به مسخره گرفته شده و قهرمان برخلاف داستان اصلی اثر، کاملا منفی است. یعنی شما در روند بازی یک دزد راهزن را هدایت می‌کنید.

گرافیک خیره‌کننده، طراحی محیط‌های جذاب و موسیقی متن تاثیرگذار، این بازی را به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل کرده است. با گیم‌پلی پویا و داستانی پر از پیچیدگی و ماجراجویی، جک بد نه تنها به عشق‌ورزان داستان‌های کلاسیک احترام می‌گذارد، بلکه با افزودن عناصر مدرن، تجربه‌ای نو و تازه ارائه می‌دهد.

باید منتظر ماند و دید مهرداد رضایی که طی چند سال گذشته افتخارات زیادی را بخاطر دو بازی قبلی خود، یعنی «چپ رو بگیر و امپراتور‌های قلابی» از فستیوال‌های معتبر جهانی و جشنواره‌های داخلی کسب کرده، با ماجرا‌های یک دزد راهزن در «جک بد» هم می‌تواند موفقیت‌های جدیدی را کسب کند. 

 با همه این توضیحات اگر به دنبال یک بازی با انیمیشن زیبا و داستانی متفاوت هستید، «جک بد» حتما انتخابی ایده‌آل برای شماست. به دنیای جک بد  وارد شوید و قهرمان داستان خود باشید! راستی این بازی مناسب گروه سنی ۱۰+ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر