صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش چمران به فعالیت دستفروشان در حاشیه بزرگراه‌ها

رئیس شورای شهر تهران درباره پدیده دستفروشی در حاشیه بزرگراه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 927367

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به سئوالی درباره خاموشی چراغ‌ها در برخی تقاطع‌ها و ترافیک بالای ناشی از آن توضیح داد: سعی شده در تقاطع‌ها  از انرژی خورشیدی استفاده شود تا دیگر نیازی به قطع و وصل برق نباشد که معمولا اینگونه است. اما ممکن است علت قطعی برق در این مکان ها، دلایل دیگری باشد که تلاش شده مشکلات موجود رفع شود تا شاهد قطعی برق در تقاطع‌ها نباشیم. اما به طور کلی از انرژی خورشیدی برای تامین برق چراغ‌های روشنایی در تقاطع‌ها استفاده می‌شود تا در صورت بروز قطعی برق، مشکلی برای بحث روشنایی در این محل‌ها ایجاد نشود.  

وی اظهار کرد: تلاش ما این است که برای سایر موارد همچون چراغ‌های چشمک‌زن نیز از پنل خورشیدی استفاده شود چرا که هم به نفع برق است یعنی برق کمتری مصرف می‌شود و هم در صورت قطعی، با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

چمران در خصوص کمبود دوربین در تقاطع‌ها نیز بیان کرد: در این خصوص بر اساس آمار دریافتی، اقدامات لازم جهت تأمین تعداد مورد نیاز این دوربین ها، انجام شده، اما مراتب باید طی شود تا فرآیند خریداری تکمیل شود. چه آنهایی که برای ثبت  سرعت هستند و چه آنهایی که برای طرح ترافیک نصب شده اند. این دوربین‌ها از خارج از کشور خریداری می‌شوند؛ بنابراین کمی زمانبر است. اما نکته مهم مربوط به بحث پرداخت‌ها است که باید انجام شود تا این برنامه به سرانجام برسد. 

وی در ادامه در ارتباط با اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی در حاشیه بزرگراه‌ها و حضور دستفروشان، گفت: در راستای اجرای قوانین همواره تذکرات لازم به شهرداری‌ها داده می‌شود که در لحظه ترتیب اثر داده می‌شود. اما در روز‌های آتی باز هم شاهد این مسئله هستیم  و نمی‌دانیم چه تجارت پرسودی پشت این ماجراست که همواره شاهد آن هستیم.

چمران عنوان کرد: در برخی مناطق مانند منطقه ۱۸ اوضاع بسیار بدتر است. در آنجا دیگر شاهد خودرو‌های وانت و ... نیستیم بلکه این بار شاهد ویترین مغازه‌ها هستیم و مغازه داران ویترین‌های خود را به حاشیه خیابان آورده و اقدام به دستفروشی می‌کنند. از نظراین دوستان خیابان با این هزینه‌های هنگفت برای هدف دیگری ساخته شده است.

رئیس شورا در ادامه در خصوص حواشی بوستان ولایت و جنگ افزارسازی هم اظهار کرد: در این باره جلساتی برگزار شده که همچنان هم ادامه دارد، اما آنچه ما توصیه کردیم این بود که طرح جامع آن را تهیه و ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد. تاکنون چند طرح ارائه شده، اما هنوز هیچکدام اجرایی نشده است. اهداف متعددی برای این بوستان تاکنون در نظر داشتند که هیچ یک عملی نشده است.  

چمران در پایان در خصوص نصب تابلو‌های روزشمار در سطح شهر نیز بیان کرد: نصب این تابلو‌ها جزء قوانین نیست. اما اگر اجرا شود؛ خوب است. ما هم موافق هستیم که نصب شود، اما به عنوان یک قانون لازم الاجرا نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر