صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پاسخ جانشین وزیر ارتباطات به ابهامات مطرح شده توسط آذری جهرمی

جانشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به چند ابهام مطرح شده توسط وزیر پیشین ارتباطات پاسخ داد.
کد خبر : 927366

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر لاجوردی جانشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ابهامات مطرح شده توسط محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات پاسخ داد و نوشت:

«به دلیل سوال برخی از دوستان، سعی می‌کنم به چند ابهام مطرح شده توسط وزیر محترم پیشین ارتباطات بصورت خلاصه پاسخ دهم. اگرچه موضوعات زیاد است و هر یک ظرافت‌هایی دارد که در محیط تخصصی قابل بحث و بررسی است.»

ابهام اول

وزیر سابق ارتباطات: فعالیت اپراتور‌ها به یک فعالیت ایدئولوژیک تبدیل شده و اپراتور باید ترافیک داخلی را ارزان‌تر و به یک‌سوم قیمت عرضه کند.

پاسخ: موضوع تعرفه ترجیحی اگر مذموم باشد، ایدئولوژی مصوب سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۹ است که در آن زمان منجر به مزیت رقابتی و افزایش ترافیک داخلی نشد.

 ابهام دوم

وزیر سابق ارتباطات: درآمد اپراتور‌ها با سیاست‌های درست از ۴۰ همت در سال ۹۶ به ۱۰۰ همت در سال ۱۴۰۰ رسید.

پاسخ: مجموع درآمد ۷ اپراتور بزرگ در سال۱۳۹۹ برابر ۵۵ همت و در انتهای سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم ۶۸همت و امسال ۱۶۰ همت است. حتی بر فرض صحت ۱۰۰ همت، پس چرا درآمد دولت از اپراتور‌ها بجای حدود ۲۰ همت، ۷ همت بوده؟

ابهام سوم

وزیر سابق ارتباطات: دولت سیزدهم با فیبر نوری به بی راهه رفته. می‌توانست در کمتر از یکسال همه ۱۲ میلیون مشترک (ADSL) را به (VDSL) تبدیل کند.

پاسخ: زمان طلایی توسعه(VDSL) دهه ۹۰ بود که غفلت شد. با عبور پوشش فیبرنوری از ۱۰ میلیون و برنامه‌ریزی، اتصال بر اساس (FTTH) رشد چشم‌گیر خواهدداشت و سوآپ فناوری منطقی و اقتصادی خواهد بود.

 ابهام چهارم

وزیر سابق ارتباطات: ترافیک بین‌الملل در سال ۱۴۰۳ کمتر از سال ۱۴۰۰ است و ترافیک سرکوب شد.

پاسخ: میانگین ترافیک خارجی در ۱۴۰۳ (۴.۰۶ Tbps) نسبت به مدت مشابه در ۱۴۰۰ (۳.۲۹ Tbps) ۲۳.۵درصد افزایش داشته. همچنین مجموع Payload داخل و خارج همراه‌اول و ایرانسل از ۱۱ اگزابایت در سال ۱۴۰۰ به ۱۹ اگزابایت در آخر ۱۴۰۳ می‌رسد.

ابهام پنجم

وزیر سابق ارتباطات در خصوص مخابرات!

پاسخ: در این خصوص باید اعلام کنم که ضمن به‌روزرسانی تعرفه‌های خدماتی آن شرکت و حمایت کم‌سابقه برای جبران عقب‌ماندگی‌های آن، راهبرد ما ایجاد ۹ رقیب و رفیق در لایه دسترسی و تجمیع است که به برکت پروژه فیبر نوری در حال تحقق است.
تنظیم‌گریِ انحصار به شیوه‌ی سنتی، مدلی منسوخ شده است. راهبرد درست، رقابت و رفع انحصار در شبکه است که منجر به کاهش قیمت‌ها به نفع مردم و ارتقاء کیفیت شبکه می‌شود. با وجود تعرفه آزاد در اغلب سرویس‌های فیبر نوری، دو نمونه از تلاش مخابرات برای حفظ بازار پس از ورود رقبای جدید را در تصاویر مشاهده کنید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر