صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیین ادای احترام به علی سلیمانی در نمایش «اولین بازی»

گروه نمایشی «اولین بازی» به مناسبت سومین سالروز درگذشت هنرمند برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون زنده یاد «علی سلیمانی» ، آیین یادبودی برای او برگزار می‌کند.
کد خبر : 927259

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زنده‌یاد علی سلیمانی، متولد ۱۰ آبان ۱۳۵۰ و فارغ‌التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری و از جمله بازیگران فعال عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون بود. وی در ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داد.

فیلم‌های سینمایی، چون «بی‌پولی»، «نجات‌یافتگان»، «قارچ سمی» و «خاله سوسکه» از جمله آثاری هستند که «علی سلیمانی» در جایگاه بازیگر در آنها به ایفای نقش پرداخته است. از جمله آثار تئاتری این هنرمند فقید نیز، می‌توان از کارگردانی و بازیگریش در ۲ اثر به نام «مردی در آینه» و «مکعب» و بازی در نمایش‌های «خنکای ختم خاطره»، «چشم به راه میرغضب»، «عزیز مایی»، «ترن»، «شکار روباه» و نمایش اجرا نشده «روز حسین» یادکرد.

نمایش زنده و عروسکی «اولین بازی» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی میثم یوسفی که از ۱۶ مردادماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه رفته است، همزمان با روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، شب هفتم اجرای خود را به یاد هنرمند مرحوم، علی سلیمانی روی صحنه خواهد بُرد.

در خلاصه این نمایش آمده است، گروه تعزیه خوان به خاطر نیامدن یکی از بازیگران اصلی نمی‌توانند تعزیه دو طفلان مسلم را در خانه رضا، نوجوان قصه اجرا کنند. به همین دلیل وسایل تعزیه را نزد رضا و مادرش به امانت می‌گذارند تا بازیگر اصلی را پیدا کنند. رضا در خلوت و تنهایی خود کلاه خود را بر سر می‌گذارد، شمشیر و سپر را در دست می‌گیرد و به تقلید از تعزیه خوانان بازی می‌کند. ناگهان اشیاء و وسایل تعزیه جان می‌گیرند و وقایع روز عاشورا را از نگاه و زبان خودشان برای رضا روایت می‌کنند.

عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، علی بیک محمدی، سهیلا جوادی، شراره یوسفی، علی افشاری، بهروز مهرعلیان، مهی رحمتی و دانیال کمانکش بازی دهندگان عروسک و صداپیشگان و آریا انصاری شاد بازیگر نوجوان بازیگر نوجوان این نمایش هستند.

سجاد عباسی تهیه کننده، دانیال کمانکش دستیار کارگردان، مژده زکریاپور، علیرضا حسین‌پور طراح سازندگان عروسک، علیرضا حسین پور ساخت دکور، شراره یوسفی طراح عروسک و سازنده عروسک (بخش سایه)، کوثر خوارزمی منشی صحنه، محمد فرشته نژاد آهنگساز، شاعر آزاده فرهنگیان، صمد خانی طراح نور، سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، سهیلا جوادی طراح گریم، مهدی حیدری و سهیلا جوادی مجریان گریم، مینا بهرامی‌تبار روابط عمومی و عکاس نیز، دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند.

نمایش «اولین بازی» به کارگردانی میثم یوسفی از ۱۶ مردادماه لغایت ۳۰ مردادماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه تقاطع حافظ میزبان هنرمندان و هنردوستان است و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانید به سایت تیوال مراجعه و یا با شماره‌های ۹۱۰۸۸۷۵۱-۰۲۱ و ۰۹۹۱۷۸۶۸۰۳۷ تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

ارسال نظر