صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
قناعتی خبر داد؛

افزایش 2.5 برابری ظرفیت خدمات دارویی در داروخانه‌های 13 آبان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش 2.5 برابری ظرفیت خدمات دارویی با افزایش شعب داروخانه‌های 13 آبان خبر داد و گفت: گسترش مدل هوشمند خدمات دارویی باعث افزایش سرعت عمل، ارتقا کیفیت و صرفه‌جویی و پرهیز از اتلاف منابع می‌شود.
کد خبر : 927199

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین قناعتی گفت: داروخانه ۱۳ آبان الگوی نظام دارویی کشور در عرصه آموزشی، پژوهشی و درمانی است.

وی با اشاره به اقدامات توسعه دارویی این مجموعه گفت: افزودن شعب داروخانه‌های ۱۳ آبان در بیمارستان‌های حکیم، حضرت مهدی (عج) و امیراعلم، افزایش 2.5 برابری ظرفیت خدمات فوق تخصصی و همچنین تنوع و ارتقا کیفیت خدمات دارویی نشان‌دهنده ارتقا شاخص کیفیت مدیریت در این مجموعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی انبار استاندارد دارویی در یاخچی‌آباد را امری ضروری و ارزشمند دانست و افزود: انبار دارویی امیرآباد از ظرفیت لازم برخوردار نبود ازاین‌رو راه‌اندازی این انبار از اهمیت ویژه‌ای در تأمین و توزیع داروی موردنیاز تهران و کشور برخوردار است.

وی با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی مرکز آموزش مهارت‌های دانشجویی در این مجموعه گفت: این مرکز در آموزش عملی فارماکولوژی به دانشجویان رشته‌های مرتبط، نقش مؤثری دارد و می‌تواند مهارت‌های موردنیاز را به دانشجویان آموزش دهد.

قناعتی خدمات دارویی به درب منزل بیماران خاص را اقدام مبارکی دانست و افزود: گسترش این خدمات به جانبازان و دیگر گروه‌های بیماران می‌تواند به افزایش رضایتمندی کمک کند.

وی با اشاره به توسعه خدمات نرم‌افزاری داروخانه 13 آبان، بر به‌کارگیری مدل‌های نوین خدمت‌رسانی در جهان تأکید کرد و گفت: گسترش مدل هوشمند خدمات دارویی باعث افزایش سرعت عمل، ارتقا کیفیت، برقراری عدالت، مدیریت باکیفیت، صرفه‌جویی و پرهیز از اتلاف منابع، برنامه‌ریزی در پژوهش و درنهایت سطح جدیدی از توانمندی مدیریتی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه در این دوره مدیریتی واکنش زنجیره‌ای مثبتی بین مجموعه داروخانه‌های 13 آبان، دانشکده داروسازی و مراکز تحقیقاتی مرتبط ایجادشده است، افزود: برهم‌کنش این مجموعه‌ها، تأثیر مثبتی در خلق توانمندی‌های جدید دارد.

تنوع خدمات دارویی مجموعه داروخانه‌های 13 آبان

محمود بیگلر؛ رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی، داروخانه‌های 13 آبان را منشأ اثر در ارائه خدمات دارویی دانست و گفت: با توجه به آمار بالای مراجعه‌کنندگان، تنوع خدمات در این مجموعه به نحوی است که می‌تواند رضایتمندی را در گیرندگان خدمت افزایش دهد.

وی افزود: برای افزایش رضایتمندی بیماران، فضای داروخانه را گسترش، ظرفیت داروهای فوق تخصصی را به 2.5 برابر افزایش و میزان انتظار بیماران را از 35 دقیقه به 8 دقیقه کاهش دادیم.

رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در تأمین داروهای تک‌نسخه گفت: با 10 شرکت تأمین داروهای تک‌نسخه‌ای قرارداد بسته‌ایم که بتوانیم داروهای موردنیاز بیماران را در اختیارشان قرار دهیم.

بیگلر از راه‌اندازی فضای آموزشی کسب مهارت‌های عملی دانشجویان خبر داد و گفت: با هماهنگی دانشکده داروسازی و گروه داروسازی بالینی، در فضایی با مالکیت دانشگاه، ساختمان آموزشی استانداردی ایجادشده که دانشجویان می‌توانند مهارت‌های لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به ظرفیت این مجموعه در آموزش به تکنسین‌های دارویی گفت: اکثر آموزش‌های تکنسین‌های دارویی به‌صورت تئوری است ولی در این مجموعه آموزش‌های علمی و عملی هم‌زمان به فراگیران آموزش داده می‌شود.

بیگلر بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران جزو معدود دانشگاه‌هایی است که بیماران برای تهیه اقلام دارویی خود، نیاز به خارج شدن از بیمارستان ندارند گفت: باوجود بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر، همه اقلام دارویی موردنیاز بیماران در بیمارستان‌های دانشگاه ارائه می‌شود و این امر به کنترل هزینه بیماران و جلوگیری از سرگردانی آن‌ها در سطح شهر کمک می‌کند.

رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی، از ایجاد مرکز عرضه تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران در داروخانه 13 آبان خبر داد و گفت: ارائه مراقبت دارویی در منزل برای بیمارانی که در مراحل پایانی حیات خود (end stage) هستند با همکاری خیریه و تجهیزات پزشکی در آینده نزدیک صورت می‌گیرد و تجهیزات موردنیاز این بیماران در قالب حمایت، به‌طور رایگان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دارورسانی جانبازان بالای 70 درصد با همکاری بیمه دی از دیگر اقداماتی است که در مجموعه داروخانه‌های 13 آبان در حال انجام و طرح دارو رسان به والدین شهدای همکار دانشگاه نیز از دیگر با هماهنگی مدیریت ایثارگران در حال برنامه‌ریزی است.

 بیگلر از طراحی نرم‌افزار نوبت‌دهی و نسخه‌پیچی الکترونیک خرداد و گفت: نرم‌افزاری را طراحی کرده‌ایم که بیماران پس از ثبت اطلاعات خود، ساعت آماده‌سازی دارو به آنان اعلام می‌شود و در زمان مشخص می‌توانند برای دریافت دارو مراجعه کنند و یا در قالب زیرساخت استانداردی که ایجادشده دارو در منزل به آنان تحویل داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر