صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون قضایی قوه قضاییه:

رسیدگی‌های قضایی باید به شکل الکترونیک و هوشمندانه باشد

حجت‌الاسلام صادق رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه گفت: ماه گذشته همایش بین المللی قضایی در روسیه با شرکت نمایندگانی از ۴۰ کشور دنیا برگزار شد.
کد خبر : 927190

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه در گفتگو با میزان: ماه گذشته همایش بین المللی قضایی در روسیه با شرکت نمایندگانی از ۴۰ کشور دنیا برگزار شد.

وی افزود: نکات جالب توجه و جدیدی درباره موضوعات قضایی از جمله راهکار‌های رفع اطاله دادرسی و همچنین روش‌های کوتاه کردن فرایند‌های دادرسی مطرح شد.

رحیمی اظهار داشت: یکی از مواردی که اکثر شرکت کنندگان در همایش درباره آن اتفاق نظر داشتند، اینکه رسیدگی‌های قضایی باید از شکل سنتی سابق خارج شده و به صورت هوشمندانه و الکترونیک انجام شود.

وی توضیح داد: رسیدگی‌های قضایی باید به شکل الکترونیک و هوشمندانه باشد و در عین حال، دسترسی همگان به آن، به صورت یکسان و یکنواخت باشد. از آنجایی که طرفین دعوا گاهی اوقات ممکن است در آن شهرستان و یا آن کشور حضور نداشته باشند لذا باید به صورت آنلاین بتوانند در آن جلسات شرکت کنند.

رحیمی توضیح داد: در سال‌های اخیر در کشورمان اقدامات زیادی در راستای هوشمندسازی خدمات قضایی و نیز برگزاری برخط و آنلاین دادگاه‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر