صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

تحویل حدود 3 هزار مدرسه به نظام آموزشی کشور طی سال گذشته

معاون برنامه‌ریزی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در سال گذشته سازمان نوسازی مدارس کشور بیش از ۲۹۷۲ پروژه و در واقع مدرسه را به نظام آموزشی کشور تحویل داده است گفت: از این میزان حدود ۳۴۴ مدرسه با ۱۵۱۸ کلاس درس به صورت خیرساز ساخته شده است.
کد خبر : 927038

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا راشکی معاون برنامه‌ریزی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست تشکل‌ها و مشارکت‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ که در تقویم جمهوری اسلامی روز تشکل‌ها شکل گرفت، خلائی برای حضور خیرین مدرسه ساز که به عنوان انجمن‌ها یا ان جی او ها و تشکل‌هایی که قوی‌ترین تشکیلات را در پهنه گسترده جمهوری اسلامی و ایران دارند و در حال فعالیت هستند حس می‌کردیم گفت: از سال گذشته گردهمایی شکل دادیم تا میثاقی برای این کار بسته شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سازمان نوسازی مدارس کشور بیش از ۲۹۷۲ پروژه و در واقع مدرسه را به نظام آموزشی تحویل داد که از این میزان حدود ۳۴۴ مدرسه با ۱۵۱۸ کلاس درس به صورت خیرساز بود که این رشدی بود نسبت به گذشته، همچنین ۱۴۶۷ پروژه با ۶۱۲۹ کلاس درس به صورت مشارکت با دولت آماده کرد.

راشکی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۵۷ درصد پروژه‌هایی که سال گذشته به بهره برداری رسید با مشارکت و یا اهتمام خیرین بود ادامه داد: برای تکریم این افراد در ۳۱ استان کشور برنامه پاسداشت در سه ماهه اول سال شروع شد. به دستور رییس سازمان این تکریم ادامه پیدا کرد تا جایی که بیش از ۸۰۰ خیر در سالن اجلاس تکریم شدند که خروجی آن تعهد بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان تا این لحظه است که اوج حضور خیرین در شهریور و مهرماه با حضور در افتتاح پروژه‌ها است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه مدارس زیادی با همکاری خیرین و سازمان نوسازی کشور در اقصی نقاط ایران اسلامی ساخته شده است گفت: در اولین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تعهدات خیرین ۱۷ میلیارد تومان بود که به مرور افزایش یافت و در دو سال گذشته به ۴۶۰۰ میلیارد و در سال گذشته به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارسی که تحویل آموزش و پرورش می‌شوند با مشارکت خیرین بوده که خوشبختانه این مشارکت افزایش یافته است افزود: بیش از ۴۰۰ تشکل مردمی خیریه در کل کشور وجود دارد.

جعفری با بیان اینکه در دو سال گذشته با توجه به ضرورت توجه به درون مدارس، کمیسیون مدرسه‌یاری شکل گرفت ادامه داد: امیدواریم همه تشکل‌های مردمی با کمک هم بتوانند مشکلات پیش پای خیرین را برطرف کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر