صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۱ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس را بیشتر بشناسید

در این گزارش نگاهی اجمالی به رزومه وزرای معرفی‌شده از سوی دولت به مجلس داریم تا با آنها بیشتر آشنا شویم.
کد خبر : 927015

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از تنفیذ و تحلیف مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور، طبق قانون اساسی دولت تا سه‌شنبه این هفته وقت داشت تا وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام کند تا در نهایت ببینیم نمایندگان مجلس نظر مثبتی روی این وزرا دارند یا خیر.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه توسط شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

در این گزارش سعی کردیم نگاهی اجمالی به رزومه وزرای معرفی شده از سوی دولت به مجلس بیندازیم تا با آنها بیشتر آشنا شویم.

حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری

از زمانی که علی شریعتمداری، عهده‌دار مسئولیت وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت شد، ۴۵ سال می‌گذرد.

شریعتمداری، اولین وزیر فرهنگ و آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی به عنوان یک چهره علمی در حوزه علوم تربیتی، شناخته می‌شد و وزارت علوم بعد از آن، بر مدار دانش‌آموختگان غیر علوم انسانی گشته است.

از آن زمان تاکنون، وزیران علوم جمهوری اسلامی ایران، عمدتا از دانش‌آموختگان علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه و حتی علوم باغبانی (منصور غلامی؛ وزیر علوم دولت دوازدهم) بوده‌اند و اکنون پس از دهه‌های متمادی، یک دانش‌آموخته علوم انسانی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی شده است.

حسین سیمایی صراف متولد ۱۳۴۷ در مشهد، علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی حقوق دانشگاه تهران است.

از شهریور ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰ (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی‌میرزایی و پیش از علی بهادری جهرمی، دبیر هیئت دولت بوده است و سوابق اجرایی متعددی در وزارت علوم بر عهده داشته است.

فهرست برخی سوابق اجرایی سیمایی صراف:

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم، قائم مقام معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم، مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم دولت یازدهم، عضو شورای مرکزی بورس دانشجویان، رئیس ستاد مستندسازی وزرات علوم، عضو ستاد آمایش آموزش عالی، عضو اصلی هیئت مرکزی تجدیدنظر تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت علوم، جانشین وزیر علوم در کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و عضو شورای ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی نیز در کارنامه مسئولیت‌های اجرایی سیمایی صراف در مجموعه وزارت علوم به چشم می‌خورد.

سیمایی صراف که وکیل پایه یک دادگستری است در سال‌های گذشته، عضو کمیسیون حقوق مدنی معاونت حقوقی قوه قضائیه، عضو شورای راهبردی تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی و عضو مبلغین معاونت بین‌الملل بعثه حج مقام معظم رهبری (از ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۰) بوده است.

وی که اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است به افتخارات علمی و پژوهشی همچون پژوهشگر برتر دانشگاه در سال ۱۳۹۲، برنده دوره چهارم کتاب سال حوزه علمیه قم، برگزیده دوره هفتم جشنواره بین‌المللی فارابی و رتبه اول بیست و سومین کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران دست یافته است.

تاکنون بیش از ۵۰ اثر، اعم از کتاب و مقاله فارسی و انگلیسی توسط سیمایی صراف تالیف شده و چند کتاب دیگر نیز در دست چاپ دارد.


حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر فعلی اطلاعات به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده است.

وزیر فعلی اطلاعات، متولد سال ۱۳۴۰ است، سید اسماعیل خطیب در ۳ شهریور ۱۴۰۰ از سوی سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با تعداد ۲۲۲ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اطلاعات رأی اعتماد گرفت.

حضور در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، حضور و فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹، فعالیت در وزارت اطلاعات با توجه به آشنایی با موضوعات اطلاعاتی و امنیتی، حضور در دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و رئیس حراست آستان قدس رضوی از سوابق اجرایی، مدیریتی و فعالیت‌های وی بوده است.

مطابق ماده واحده قانون تعیین ضوابط و شرایط وزیر اطلاعات مصوب ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۹، وزیر اطلاعات باید در حد اجتهاد باشد.

متن کامل این ماده واحده به شرح زیر است:

‌ماده واحده - وزیر اطلاعات دارای شرایط زیر خواهد بود:

۱ - از نظر تحصیلات در حد اجتهاد

۲ - اشتهار به عدالت و تقوی

۳ - داشتن سابقه‌ای روشن از نظر سیاسی و مدیریت

۴ - عدم عضویت در احزاب - سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و شصت و دو با حضور شورای نگهبان به‌تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.


محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یک پزشک و سیاستمدار است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

ظفرقندی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد. وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

ظفرقندی در سال ۱۳۷۴، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

فعالیت‌های اجرایی وی به این شرح است:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳۷۶ - ۱۳۸۴

دبیر هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳۷۶ - ۱۳۸۴

عضو هیئت امنای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور ۱۳۷۸

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ۱۳۷۹ - ۱۳۸۳

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران (دو دوره) ۱۳۷۹ - ۱۳۸۳ / ۱۳۹۷ - ۱۴۰۰

عضو شورای عالی بیمه خدمات درمانی ۱۳۷۹

مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳۹۲ - ۱۴۰۱

رئیس مرکز تحقیقات تروما و جراحی سینا ۱۳۹۲ تا کنون

رئیس شورای عالی نظام پزشکی ۱۳۹۶ - ۱۳۹۷

رئیس انجمن جراحی عروق ایران ۱۳۹۸ تا کنون

رئیس انجمن علمی ترومای ایران ۱۳۹۶ - ۱۴۰۰


سرتیپ عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح

عزیز نصیرزاده متولد ۱۳۴۳ در شهر سراب استان آذربایجان شرقی است که از سال ۱۴۰۰ تاکنون، به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. وی همچنین در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.

وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح، فعالیت نظامی خود را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد و در هنگام جنگ ایران و عراق از خلبانان نیروی هوایی ارتش بود. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ ریاست ستاد نهاجا (معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش) را برعهده داشت و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.

سرتیپ نصیرزاده دوران تحصیلات متوسطه را در تهران گذراند. وی در سال ۱۳۶۱ به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش و طی دوره‌های آموزشی در ایران و پاکستان، به گردان تاکتیکی هواپیمای اف-۱۴ پیوست. او از اواسط جنگ ایران و عراق به‌عنوان خلبان جنگنده اف-۱۴ در چندین مأموریت هوایی شرکت داشت.

وی پس از جنگ در سمت‌هایی، چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نهاجا، معاونت اطلاعات نیروی هوایی، معاونت طرح و برنامه نهاجا، معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی (رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش) و جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش فعالیت داشته است.

عزیز نصیرزاده در سال ۱۳۹۱ درجه سرتیپی دریافت کرد.


امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری

امین حسین رحیمی متولد سال ۱۳۴۷ ملایر و دانش آموخته دکتری در رشته فقه و حقوق جزا، قاضی دادگستری با بیش از ۳۵ سال خدمت در مشاغل مختلف قضایی است. معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، نماینده مردم ملایر در مجلس هشتم، مشاور رئیس قوه قضاییه، دادستان دیوان محاسبات کشور، رئیس کل دیوان محاسبات کشور، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور و مشاور عالی رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز امور هماهنگی مجلس از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی است.

رحیمی در میان اعضای کابینه دولت سیزدهم بالاترین میزان رأی اعتماد را کسب کرده بود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با ۲۷۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع، امین‌حسین رحیمی را به عنوان وزیر دادگستری انتخاب کرده بودند.

مطابق اصل ۱۶۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وزیر دادگستری مسئولیت همه مسائل مربوط به روابط قوه قضاییه با قوه مجریه و قوه مقننه را بر عهده دارد و از میان کسانی که رئیس قوه قضاییه به رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌دهد انتخاب می‌شود. رئیس قوه قضاییه می‌تواند اختیارات تام مالی و اداری و نیز اختیارات استخدامی غیر قضات را به وزیر دادگستری تفویض کند. در این صورت وزیر دادگستری دارای همان اختیارات و وظایفی خواهد بود که در قوانین برای وزراء به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی پیش‌بینی می‌شود.

اقدامات رحیمی در وزارت دادگستری دولت سیزدهم

تشکیل کارگروه تعامل قوه قضاییه با دولت و مجلس، افزایش ۴۴۷ درصدی در زمینه پرونده‌های مربوط به پرداخت دیه از بیت المال، راه‌اندازی مجتمع‌های شوق زندگی در یک سوم از استان‌های کشور، پیگیری مرجع ملی حقوق کودک در اصلاح آیین نامه قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، تهیه و تدوین گزارش ادواری حقوق کودک جمهوری اسلامی ایران و ارسال به کمیته حقوق کودک ملل متحد، تدوین گزارش کنوانسیون مبارزه با فساد از جمله اقداماتی است که در دوره رحیمی و در دولت سیزدهم توسط وزارت دادگستری انجام شد.

فراهم شدن امکان استرداد مجرمان از ۳۶ کشور، انعقاد ۱۳ فقره سند همکاری حقوقی قضایی با کشور‌های مختلف در سه ساله دولت سیزدهم، تدوین لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور که اکنون در نوبت رسیدگی در صحن مجلس قرار دارد از دیگر اقدامات وزارت دادگستری در دولت سیزدهم است.

پررنگ شدن نقش نظارتی تعزیرات در بازار، تشکیل کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار، افزایش چشمگیر رسیدگی به پرونده‌های تعزیرات حکومتی در سه سال دولت سیزدهم و کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات همچنین افزایش برپایی گشت‌های نظارتی تعزیرات حکومتی از مهمترین اقداماتی است که وزارت دادگستری دولت سیزدهم پیگیری و عملیاتی کرده است.


علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی (متولد ۱۳۴۴ مشهد) تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است که یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در شهریور ۱۴۰۰ بود.

وی همچنین پیش از این قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بود.

معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از دیگر سوابق اجرایی کاظمی است.


اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور

اسکندر مؤمنی، متولد ۱۳۴۱ در قائم‌شهر است؛ او دارای دکترای امنیت ملی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی است.

وی پیش از آن نیز از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان جایگزین محمد رویانیان در سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (پلیس راهور) مشغول به کار بود.

وزیر پیشنهادی کشور سرتیپ پاسدار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، که از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

مؤمنی عضویت سپاه پاسداران در زمان جنگ ایران و عراق را نیز در کارنامه دارد و به‌عنوان یکی از فرماندهان نبرد‌های جنگل شمال کشور به مبارزه با ضدانقلاب می‌پرداخت.

وی فرماندهی انتظامی استان خراسان و مدتی هم به‌عنوان معاون عملیات ناجا فعالیت کرده و از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ کشور بوده است.


فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

خانم مالواجرد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری دولت چهاردهم برای رای اعتماد به مجلس معرفی شد.

صادق مالواجرد پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت داشته است.


احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

انتخاب احمد دنیامالی این سوال ایجاد کرده که وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم چه سابقه‌ای در مدیریت و همچنین ورزش دارد.

دنیا مالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی که در ابتدای دهه ۸۰ در مدیریت کشور حضور داشته و در پست‌های مهمی مانند معاون وزارت راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته داشته است.

دنیامالی همچنین از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت فنی و عمرانی شهردار تهران را بر عهده داشت و بسیاری باور دارند که طرح‌های کلان شهرداری تهران در زمان محمدباقر قالیباف از پیشنهاد‌های وی به شهردار تهران بود که اجرایی شده است.

دنیا مالی با ورزش ایران نیز بیگانه نیست بلکه از سال ۱۳۸۳ تا ۸۹ ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشته و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است. در زمان ریاست دنیا مالی در فدراسیون قایقرانی، تیم آب‌های آرام ایران موفق شد در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ در مسابقات آسیایی به عنوان قهرمانی قاره کهن رسید.

همچنین در دوره مدیریت وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان، قایقرانی ایران مدال‌های ارشمندی را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانژو کسب کرد.

البته تمام سوابق ورزشی دنیا مالی به قایقرانی ختم نمی‌شود بلکه وی در چند مقطع به عنوان رئیس و عضو هیئت رئیسه باشگاه پرطرفدار ملوان انزلی فعالیت داشته و اکنون نیز رئیس مجمع باشگاه ملوان است.

دنیا مالی که سابقه معاونت وزارت راه و شهرسازی را در کارنامه دارد از سال ۱۳۹۲ به سیاست کشور بازگشت و با لیست اصلاح‌طلبان موفق به حضور در چهارمین دوره شورای شهر شد. وی در آن انتخابات ۱۵۷ هزار رای از مردم تهران کسب کرد.

احمد دنیامالی در سطج استانی نیز پست‌های مدئیریتی حساسی را بر عهده داشته مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی از مهمترین آن است.

 

سید عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه

وی متولد ۱۳۴۱ تهران، دارای مدارک دکتری علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین‌الملل است. سفیر ایران در فنلاند و ژاپن، معاون امور حقوقی و بین‌الملل و سخنگوی وزارت خارجه، معاون سیاسی وزارت خارجه و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی از جمله سوابق علمی و اجرایی اوست.



عباس علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو

وی متولد ۱۳۴۰ و دارای مدرک دکترای مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است. ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشترف معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی مپنا و وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم از جمله سوابق اجرایی و علمی اوست.


سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

وی متولد ۱۳۴۳ در شهر مقدس مشهد و دکترای فلسفه است. هضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، معاون فرهنگی وزارت ارشاد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از جمله سوابق اوست.


احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وی متولد ۱۳۴۲ شهر آبادان و دارای مدرک دکترای اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران است. معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره ششم، پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلسس و پژوهشگر مرکز تحقیقات استراتژیک از جمله سوابق علمی و اجرایی اوست.


سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

وی متولد ۱۳۴۰ شهرستان بابل، دارای دکترای مدیریت دولتی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرپرستی وزارت ورزش و جوانان، ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم از جمله مهمترین سوابق علمی و اجرایی اوست.


عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی

وی متولد ۱۳۳۶ و دارای مدرک دکترای اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. ریاست بیمه مرکزی ایران و رئیس شورای عالی بیمه به مدت ۱۵ سال، ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران و ریاست بانک مرکزی ایران در دولت دوازدهم از جمله مهمترین سوابق اجرایی و علمی اوست.


ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

وی متولد ۱۳۵۵، دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز است. معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک، رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانسل، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله مهمترین سوابق اجرایی و علمی اوست.

 

سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

وی متولد سال ۱۳۳۷ و دارای مدرک کارشناس ارشد عمران است. نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک مسکن و شرکت صدرا از جمله مهمترین سوابق اجرایی و علمی اوست.

 

محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت

محسن پاک‌ نژاد یک شخصیت ایرانی است که به عنوان یک مقام دولتی در حوزه انرژی و نفت فعالیت داشته است. او در گذشته به عنوان معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران مشغول به کار بود. همچنین، وی به عنوان معاون وزیر نفت ایران در امور مهندسی، پژوهش و فناوری نیز خدمت کرده است.

پاک‌ نژاد در عرصه‌های مختلف مرتبط با صنعت نفت ایران فعالیت کرده و نقش‌های کلیدی در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های نفتی داشته است. او در مدیریت و بهره‌برداری از منابع نفت و گاز ایران مشارکت داشته و یکی از افراد مؤثر در این حوزه به شمار می‌آید.

محسن پاک‌ نژاد دارای سوابق گسترده‌ای در صنعت نفت و گاز ایران است. برخی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها و سوابق او عبارتند از:

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری: محسن پاک‌ نژاد به عنوان معاون وزیر نفت ایران در امور مهندسی، پژوهش و فناوری فعالیت داشته است. در این نقش، او مسئول نظارت بر پروژه‌های بزرگ نفتی، بهبود فناوری‌های مربوط به استخراج و تولید نفت و گاز، و همچنین ارتقای تحقیقات علمی در این حوزه بود.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران: وی همچنین به عنوان معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران خدمت کرده است. در این سمت، او نقش کلیدی در مدیریت تولید نفت و گاز، بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و نظارت بر عملیات‌های تولیدی این شرکت داشت.

 

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی کشاورزی

غلامرضا نوری قزلجه یک سیاست‌مدار ایرانی است که در عرصه سیاست و نمایندگی در مجلس شورای اسلامی ایران شناخته شده است. وی متولد ۱۳۴۹ در استان آذربایجان شرقی، شهرستان بستان‌آباد است و از حوزه انتخابیه بستان‌آباد به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.

نوری قزلجه در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حضور داشته و از چهره‌های برجسته در مجلس به شمار می‌رود. وی به عنوان یک سیاستمدار اصلاح‌طلب شناخته می‌شود و در موضوعات مختلفی از جمله توسعه مناطق روستایی و حمایت از کشاورزی و حقوق شهروندی فعالیت کرده است. همچنین، او در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت می‌کند.

نوری قزلجه به دلیل رویکرد معتدل و اصلاح‌طلبانه‌اش در بین همکاران و مردم منطقه خود محبوبیت دارد و به طور فعال در مسائل مرتبط با توسعه منطقه‌ای و حقوق اقشار مختلف جامعه نقش ایفا می‌کند.

غلامرضا نوری قزلجه دارای سوابق مختلفی در حوزه‌های سیاسی و اجرایی است. برخی از مهمترین سوابق او عبارتند از:

نماینده مجلس شورای اسلامی: نوری قزلجه در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی فعالیت داشته است. او در این دوره‌ها به عنوان نماینده اصلاح‌طلب شناخته شده و در کمیسیون‌های مختلفی از جمله کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت کرده است.

معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: قبل از انتخاب به عنوان نماینده مجلس، نوری قزلجه به عنوان معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمت کرده است. در این نقش، او در هماهنگی بین مجلس و دولت و در پیگیری مسائل مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش داشته است.

استاندار آذربایجان غربی (مشاور استاندار): وی همچنین به عنوان مشاور استاندار آذربایجان غربی خدمت کرده و در زمینه‌های مختلف اجرایی و توسعه‌ای در این استان فعالیت داشته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی: نوری قزلجه در این سمت نیز به توسعه اقتصادی استان آذربایجان شرقی کمک کرده و در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه نقش‌آفرینی کرده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر