صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۱ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

به عشق خادمی امام حسین(ع)؛ از بغداده سریان تا مهران

هرکس به نحوی گوشه‌ای از کار دست می‌گیرد، اینجا نمی‌شود، راه ندارد، نمی‌توانیم و ... معنا ندارد و همه از بغداده سریان خراسان‌جنوبی در شرقی‌ترین نقطه ایران تا مهران دروازه عتبات عالیات در غربی‌ترین نقطه ایران برای نوکری حضرت سیدالشهدا(ع) در تلاشند.
کد خبر : 926964

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی مهران چند سالی است میزبان خادمان حسینی از روستای بغداده شهرستان سرایان استان خراسان‌جنوبی است تا در دریای خادمی امام حسین از قافله عقب نماند.

همه‌ساله با نزدیک شدن به کنگره بزرگ اربعین تکاپو برای خدمت‌رسانی به زوّار اربعین در ایلام به‌خصوص شهر مهران به‌عنوان دروازه عتبات عالیات شدت می‌گیرد.

هرکس به نحوی گوشه‌ای از کار به دست می‌گیرد. اینجا نمی‌شود و راه ندارد و نمی‌توانیم و ... معنا ندارد، همه به عشق امام حسین علیه‌السلام لباس خادمی بر تن دارند و از نماز صبح تا پاسی از شب تلاش می‌کنند تا درجه نوکری آنان به امام حسین علیه‌السلام بیشتر باشد و به اصطلاح چون عشق حرم باشد سهل است بیابان‌ها ...

شهر مرزی مهران با جمعیتی کمتر از ۲۰ هزار نفر میزبان بیش از ۵ میلبون زائر در رفت و برگشت و تأمین پارکینگ خودرو در حدود ۳۰۰ هزار دستگاه می‌شود.

در این میان چند سالی است مردان و زنان یکی از شرقی‌ترین روستا‌های کشور یعنی بغداده شهرستان سرایان خراسان‌رضوی به غربی‌ترین شهر ایران و نزدیک‌ترین و پرتردد‌ترین مرز به کربلایی معلی می‌آیند.

از کپسول گاز و تنور گازی و آنچه با نان و نانوایی مرتبط است با خود حمل کرده و به مهران می‌آورند، البته با افتخار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی آرد موردنیاز، اسکان و پذیرایی برای این عزیزان فراهم می‌کنند.

بیشتر زنان و مردان میانسال و دوران‌دیده هستند و ورود آنان به مهران برای خادمی با اشک شوق همراه است و رفتن آنها با حسرت و زاری و دعا برای بازگشت مجدد و خادمی بیشتر.

زنان و مردان خادم امام حسین علیه‌السلام در این نانوای صلواتی در سه شیفت فشرده مشغول فعالیت می‌شوند و روزانه بیش از ۳ هزار قرص نان زعفرانی به زوّار تقدیم می‌کنند.

آوازه تلاش این عزیزان در ایام اربعین در شهر مهران پیچیده است و سال گذشته از معاون استاندار و فرماندار مهران تا سایر خادمین امام حسین علیه‌السلام برای عرض خداقوت به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهران مراجعه و از تلاش‌های این عزیزان تقدیر کردند.

چون عشق حرم باشد گرمای ۵۰ درجه مهران برای این انسان‌های شایسته قابل تحمل و همانند رزمندگان دفاع مقدس که روزگاری در همین شرایط سخت مهران را از چنگ بعثی‌ها آزاد و دل امام را شاد کردند و امام خمینی(ره) فرمودند: «مهران را هم خدا آزاد کرد»، در تلاش هستند.

امروز دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین دستگاه‌های علمی و فرهنگی پا به پای مسئولان استان ایلام در خط مقدم جهاد اربعین است.

با وجود اینکه در ایام اربعین دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ نهاد و ارگانی و حتی دولت اعتباری دریافت نمی‌کند، اما به برکت امام حسین علیه‌السلام از پارکینگ با گنجایش هزاران دستگاه خودرو تا اسکان و پذیرایی و ایستگاه صلواتی در حد امکانات فراهم و همه پای کار می‌آیند، از دانشجویان بابصیرت و کارمندان خادم گرفته تا استادان و اعضای هیئت‌رئیسه.

اینجا مهران است و همه زیر پرچم امام حسین علیه‌السلام با درجه خادمی فعالیت می‌کنند و بزرگ‌ترین و معتبرترین حکم برای فعالیت درجه خادمی و نوکری امام حسین علیه‌السلام است.

رئیس دانشگاه با افتخار در کنار نگهبان و آبدارچی قرار می‌گیرد و همه خادم هستند.

یادداشت از حیدر داودی

انتهای پیام/

ارسال نظر