صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۶ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

منادی: وزیر جدید برای اجرای ۶۰ درصدی اهداف مهارتی دانشجویان و دانش‌آموزان تعهد بدهد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهارت نان آفرین است و ایران باید به سمت مهارت افزایی برود، افزود: از وزیر جدید تعهد می‌گیرم که ۶۰ درصد از هدف مهارتی کردن دانشجویان و دانش آموزان را اجرایی کند.
کد خبر : 926793

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا منادی در اختتامیه دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور (هفته پسران) در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با بیان اینکه با دید شور و شوق جوانان و حال و هوای اینجا دلم برای دوران دانشجویی تنگ شد، گفت: ایرانیان ذاتا مهارت دوست هستند و اساس زندگی خانواده‌ها نیز صرفه جویی است و این موضوع، مهمترین مهارتی است که باید در زندگی یاد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مهارت نان آفرین است و ایران باید به سمت مهارت افزایی برود، افزود: از وزیر جدید تعهد می‌گیرم که ۶۰ درصد از هدف مهارتی کردن دانشجویان و دانش آموزان را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه ایده جدید زنجیره تامین یکپارچه آموزش برای اولین بار در مجلس عملیاتی شد، ادامه داد:این جزیره از صفر تا ۶ ساله‌ها شروع می‌شود و به خروجی دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان ختم می‌شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمعیت، ثروت یک کشور بوده و کشوری با ۸۰ میلیون نفر جمعیت باید خودکفا باشد، افزود: برنامه‌های خوبی در زمینه مهارت آموزی در کمیسیون آموزش اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه دانشجو هنگام فارغ التحصیلی باید یک گواهی دانشگاه و یک گواهی مهارت در دست داشته باشد، افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد آموزش و پرورش و ۳۰ درصد آموزش عالی به سمت مهارت برود در حالی که در پایان این برنامه فقط ۳۰ درصد در بخش آموزش و پرورش و ۱۵ درصد در بخش آموزش عالی محقق شد.

منادی با اشاره به برگزاری دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه هنر اسلامی، گفت: امیدواریم سایر جمعیت‌های هدف دانشجویی نیز از اینگونه برنامه‌ها بهره‌مند شوند، زیرا انسان‌های ماهر زندگی آسان تری دارند و راه رسیدن به بهره وری نیز کارگاه‌های مهارتی و شرکت‌های دانش بنیان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر