صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در دیوان لاهه پیوست

ترکیه امروز درخواستش را برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل مبنی بر نسل‌کشی در غزه به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرد.
کد خبر : 926448

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ترکیه عصر امروز چهارشنبه «اعلامیه مداخله» در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به اتهام نسل‌کشی در غزه را به دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه ارائه کرد.

پیش از این در روز دوشنبه، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه از پیوستن این کشور به جمع کشورهای شاکی از نسل‌کشی اسرائیل در دادگاه لاهه خبر داده بود.

رسانه‌های ترکیه‌ای اذعان کرده‌اند که پرونده‌ آماده‌شده توسط ترکیه می‌تواند بر روند رسیدگی به مسئله غزه در دادگاه بین‌المللی، تأثیر چشمگیری داشته باشد.

پیش‌ازاین در ماه دسامبر، آفریقای جنوبی طرح دعوی‌ای را علیه رژیم صهیونیستی در مورد نسل‌کشی در غزه به دادگاه بین‌المللی دادگستری ارائه کرده بود.

قبل از ترکیه، شماری از کشورهای دیگر از جمله اسپانیا، شیلی و مکزیک نیز در اعتراض به اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی، خواستار پیوستن به این پرونده شده بودند. 

رژیم صهیونیستی در حالی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد که دادگاه بین‌الملل کیفری خواستار برقراری سریع آتش‌بس در غزه شده و ضمن آن، این رژیم کودک کش را به «نسل‌کشی» متهم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر