صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۴ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

فرصت مجدد ثبت اعتراض به امتحانات نهایی وجود دارد؟

رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه فرصت کافی برای نتایج دروسی که دیر اعلام شده بود، وجود داشت، گفت: فرصت مجددی برای اعتراض به نتایج امتحانات نهایی وجود ندارد.
کد خبر : 926256

گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ امتحانات پایه دوازدهم، یازدهم، دهم و چند امتحان از پایه نهم در اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد در سال 1403 به صورت نهایی برگزار شد. طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، به علت حساسیت بالای این امتحانات دانش آموزان پس از اعلام نتایج با مراجعه به سایت my.medu.ir یا اداره آموزش و پرورش، از تاریخ ۹ مرداد تا ۴۸ ساعت فرصت ثبت اعتراض به نتایج امتحانات نهایی خود را دارند.

نتایج دو درس از دروس پایه یازدهم دیرتر از زمان مقرر اعلام شد و گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا نشان داد، دانش آموزان فرصت اعتراض 48 ساعته ای که در اختیار داشتند به اتمام رسیده بود و دانش آموزان درباره نحوه اعتراض به این دروس و تمدید زمانی مجدد اعتراض، مطالباتی داشتند که در این مورد با یکی از مسئولان آموزش و پرورش گفتگویی داشتیم.

فرخ طبری رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره موضوع مذکور به خبرنگار آنا، گفت: طبق حرفی که از قبل گفته شده بود، دانش آموزان باید بعد از اعلام نتیجه به مدت 48 ساعت اعتراض خود را در سامانه my.medu.ir  ثبت کنند؛ اگر ثبت اعتراض آنلاین مقدور نبود، با مراجعه به اداره آموزش و پرورش با رعایت سقف زمانی گفته شده ، نسبت به ثبت اعتراض به نتیجه امتحان خود اقدام کنند که هماهنگی‌های لازم برای این امور صورت گرفته بود و انجام شد لذا اقدامی مبنی بر فرصت مجدد اعتراض وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بعضی از نمرات و نتایج اعتراضات هنوز اعلام نشده است، اظهار کرد: دانش آموزان موظف هستند برای اخذ نمره نهایی خود بعد از اعتراض، سامانه را کنترل کنند و در صورت تجدیدی در یکی از این دروس به مدرسه خود حتما مراجعه کنند.

تکلیف دروسی که دیرتر از زمان مقرر اعلام شد چه می‌شود؟

طبری با بیان اینکه فرصت کافی برای نتایج دروسی که دیر اعلام شده بود نیز وجود داشت، تصریح کرد: دانش آموزان فرصت ثبت اعتراض به صورت آنلاین، با مراجعه به سایت و همچنین حضوری، با مراجعه به اداره آموزش و پرورش، را داشتند.

رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرصت مجددی جهت اعتراض به نتایج امتحانات نهایی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر