صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا؛

درخشان: اگر فدراسیونِ ۵ ستاره هستیم چرا اندازه قطر استادیوم نداریم؟

ملی‌پوش سابق فوتبال گفت: مگر فدراسیون پنج ستاره نیستیم، پس چرا به اندازه نیمی از ورزشگاه‌های قطر که یک دهم ما هم جمعیت دارد ورزشگاه استاندارد نداریم؟
کد خبر : 926255

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه تیم‌های پرسپولیس و استقلال به دلیل ناآماده بودن ورزشگاه‌های تهران در سه هفته نخست لیگ برتر بیست و چهارم ناچار هستند در اراک و مشهد با رقبای خود بازی کنند، اظهار کرد: آن قدر استاندارد سازی ورزشگاه‌ها طول کشید تا با اجبار فیفا شاهد نوسازی هستیم. اگر فیفا پای خود را بیخ خِر ما نمی‌گذاشت شاهد استانداردسازی نبودیم و طبیعی است کاری که خارج از زمان آغاز شود حتی با وجود دو شیفت کار کردن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده نخواهد شد. هشدار‌های فیفا به ایراد‌های ورزشگاه‌های ایران موضوع تازه‌ای نیست و چندین سال است این موارد گوشزد می‌شود، اما گوش شنوایی نبود تا زور بالای سرمان آمد.

شاهد خروج پرطرفدارترین تیم‌های ایران از تهران هستیم

وی ادامه داد: متولی فوتبال ما فدراسیون است و باید به باشگاه‌ها فشار می‌آورد تا ورزشگاه‌ها را استاندارد کنند. ورزشگاه آزادی هم درگیر مسابقات بود و ورزشگاه تختی بلا استفاده، کاملاً زمان بود تا این ورزشگاه را به شرایط مسابقه برساند، آن وقت ورزشگاه آزادی برای بازسازی کامل تعطیل می‌شد و این فصل پرسپولیس و استقلال در هفته‌های ابتدایی دغدغه میزبانی نداشتند و ناچار هستند تا خارج از تهران بازی کنند. وزارت ورزش هم در این زمینه اقدام عاجلی نکرد و به فدراسیون فوتبال اعلام نکرد تا فکر مناسبی کند و امروز شاهد خروج پرطرفدارترین تیم‌های ایران از تهران هستیم، هر چند موقتی است. وقتی از فوتبال حرفه‌ای صحبت می‌کنیم و مدعی هستیم لیگ حرفه‌ای داریم چرا مهم‌ترین تیم‌های کشورمان در پایتخت ورزشگاه برای میزبانی ندارند؟ در کشور‌هایی که به فوتبال توجه می‌کنند هیچ‌گاه چنین مسئله‌ای رخ نمی‌دهد.

دنیای حقیقی با مجازی فرق دارد

ملی‌پوش سابق فوتبال خاطرنشان کرد: بار‌ها نمایندگان AFC به ایران آمدند و به ایراد‌ها اشاره کردند، اما خواسته‌های آنها را اجرایی نکردیم و به دنبال فریب نمایندگان بودیم. مگر فدراسیون پنج ستاره نیستیم؟ چرا به اندازه نیمی از ورزشگاه‌های قطر که یک دهم ما هم جمعیت دارد ورزشگاه استاندارد نداریم؟ در عمل کاری نشده و در حرف می‌گوییم بهترین هستیم. اما دنیای حقیقی با مجازی فرق دارد. به جای آنکه تلاش شود تا مقصر برای نواقص و کمبود‌ها پیدا کنیم، دست به کار می‌شدیم و ورزشگاه‌ها را استاندارد می‌کردیم. نه تنها برگزاری لیگ برتر با مشکل مواجه شده، برای میزبانی از لیگ نخبگان آسیا و بازی‌های ملی به مشکل خورده‌ایم و در نهایت ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان بازی تیم ملی با قرقیزستان است.

قیمت برخی بازیکنان نجومی شده، اما زیرساخت نداریم

وی یادآور شد: ما می‌گوییم باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان ایده‌آل یارگیری کرده‌اند. اساس کار ما ایراد دارد. زمین چمن بسیاری از ورزشگاه‌های استاندارد نیست. بهترین خودرو‌های دنیا را هم داشته باشید، اما پیست اتومبیلرانی نباشد، امکان برگزاری مسابقه فراهم نیست. آن قدر تنور فصل نقل و انتقالات را داغ می‌کنند که همه جذب شوند، اما فکر اساسی برای اصلاح زیرساخت‌های فوتبال نکرده‌ایم. بهترین بازیکنان جهان هم در زمین بی کیفیت نمی‌توانند بازی کنند، پس در عمل پول دور ریختن است وقتی نتوانید از بازیکنان خوب خود استفاده کنید. قیمت برخی بازیکنان نجومی شده، اما زیرساخت‌های لازم را نداریم. انتقاد تیم شباب الاهلی امارات از کیفیت چمن ورزشگاه نقش جهان با انتشار ویدئویی در فضای مجاری عیان شد. ماه آینده این ورزشگاه میزبان بازی تیم ملی با قرقیزستان است. عملاً حرفی برای گفتن باقی نمانده و باید اصلاحات اساسی صورت گیرد.

شک نکنید در سال‌های آینده موفقیتی نخواهیم داشت

درخشان تصریح کرد: در فوتبال ما رقابت برای جذب بازیکنان بالای ۳۰ سال است، این هم نتیجه عدم توجه به فوتبال پایه است. فوتبال ما آماتور است و نباید بگوییم حرفه‌ای هستیم. نه زیرساخت داریم و نه بازیکنان جوانی که سرمربی تیم ملی به آنها اتکا کند، در نتیجه آنهایی که پیشنهاد تعطیلی فوتبال را می‌دهند حرف بی‌ربطی نمی‌زنند. بیش از ۳۰ سال شده در رده باشگاه و ملی قهرمانی آسیا نداریم ولی معتقدیم قدرت اول قاره هستیم ولی واقعیت چیز دیگری می‌گوید، چون مبتنی بر آمار و ارقام است. ابزار قهرمانی را فراهم نکردیم و انتظارشان را داریم. به مهدی طارمی و سردار آزمون افتخار می‌کنیم و در باد موفقیت‌های انفرادی چند لژیونر خوابیده‌ایم در حالی که در عمل کاری نکرده‌ایم. آدم‌های متخصص کم هستند و آنها را کنار گذاشته‌ایم. شک نکنید در سال‌های آینده هیچ موفقیتی نخواهیم داشت، چون برای رسیدن به موفقیت برنامه کاربردی نداشتیم. ضمناً صعود به جام جهانی وقتی ۸.۵ تیم از آسیا صعود می‌کنند افتخار نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر