صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فروزانفر در گفت‌وگو با آنا:

بخشی از مسیر ذائقه‌سازی برای مخاطب موسیقی ایرانی را طی کردیم/ نگرانی برای بخش ارکسترال و سنتی است

مدیرکل ارشاد استان تهران گفت: توجه به موسیقی ایرانی محل نگرانی است من هم کاملا قبول دارم، اما به نظرم بخشی از این مسیر آغاز شده است. توجهی که امروز به خوانندگانی با سبک موسیقی ایرانی می‌شود، اقبال خوب این عرصه موسیقی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.
کد خبر : 926227

علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: هر امری در جهان امروز برای اینکه تجاری شود و در بدنه مردم مخاطب داشته باشد نیاز به یک فراوری دارد و ما هم امروز نیاز به فراوری هنری و فرهنگی داریم که در بخش‌هایی این کار اتفاق افتاده است.

وی افزود: اینکه توجه به موسیقی ایرانی محل نگرانی است من هم کاملا قبولی دارم، اما به نظرم بخشی از این مسیر آغاز شده است. توجهی که امروز به خوانندگانی با سبک موسیقی ایرانی می‌شود، اقبال خوب این عرصه موسیقی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

فروزانفر اظهار کرد: مثلا محمد زندوکیلی، علیرضا قربانی، همایون شجریان و پرواز همای به محض اینکه اجرایشان اعلام می‌شود، در همان لحظه مخاطبان بلیت آنها را تهیه می‌کنند حال می‌خواهد سالن ده هزار، صدهزار یا میلیونی باشد، چراکه این خواننده‌ها یک برخورد تعاملی با ذائقه مخاطب دارند.

وی افزود:‌ بخشی از موسیقی که محل نگرانی است، قسمت موسیقی ایرانی سنتی فراوردی نشده است که نمی‌تواینم بگوییم مخاطب ندارد، بلکه مخاطب خاص خود را دارد،‌منت‌ها با بدنه مردم کمتر ارتباط دارد. دراین عرصه هم باید بتوانیم جریانات فرهنگی هنری را فراوری کنیم و جامعه را با آن بخش موسیقی ایرانی ارکسترال سنتی که خیلی غنی است و عقبه چند قرن دارد، آشتی دهیم منتها این مسیر هنوز طی نشده و به نظرم به زودی این اتفاق می‌افتد و این مسئله هم حل می‌شود. همانطور که ده سال پیش موسیقی ایرانی و شعر و ملودی‌های آن هم مورد اقبال نبود و الان هست.

فروزانفر درباره جشنواره موسیقی در استان تهران گفت: یکی از دلائلی که جشنواره در حال حاضربه موسیقی ایرانی توجه دارد همین است که استعداد‌های جوان جذب موسیقی جهانی نشوند، بلکه بدانند که درهمین مسیر هم جریان رشد و پیشرفت در عرصه موسیقی ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر