صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

تابستان تشکیلاتی و معرفتی با محوریت اردوهای طلایه‌داران اربعین را در پیش داریم

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه اردوهای طلایه‌داران برای تشکیلات اتحادیه برای فعالیت‌های مختلف است، گفت: برپایی اردوهای طلایه‌داران یکی از راهبردهای اصلی و مشخص در حوزه تربیتی است.
کد خبر : 926204

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسماعیل جانعلی‌پور، دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با موضوع تبیین برنامه‌های اتحادیه که امروز پیش از ظهر در سالن جلسات برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه به دنبال ایجاد و برگزاری رویدادهای صرف نیست. همه برنامه‌ها در مجموعه طراحی می‌شود، یک طرحی برای پرداختن به مضمون‌ها و موضوعات قابل توجه است.

وی با اشاره به برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره موقف اربعین، افزود: موقف اربعین یک موقف تربیتی بزرگ است و بهره‌گیری از این اتفاق مبارک افتخار بزرگی است.

جانعلی‌پور با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در دو دهه اخیر از جمله پیاده‌روی اربعین دانش‌آموزی اتفاق افتاده است، ابراز کرد: مواکب دانش‌آموزی برای مرزهایی که تردد بسیار زیاد است، از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی انجام می‌شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه در مواکب فعالیت‌های مختص دانش‌آموزان انجام می‌شود، عنوان کرد: در واقع، درصدد هستیم که به دانش‌آموزان در این ایام خاص خدمت‌رسانی ویژه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هیئت‌های دانش آموزی ما  اعم‌از مجموعه هیئت‌های انصار المهدی  ویژه دانش آموزان وجود دارد،  اظهار کرد: دانش آموزان هم می‌توانند در این هیئت‌ها برنامه‌های ویژه‌ایی داشته باشند.

جانعلی‌پور با بیان اینکه اردوهای دانش آموزی با انجام اصول  فنی و بهداشتی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: این اصول به‌صورا تضمینی رعایت می‌شود تا از بیماری‌هایی اعم از سرخک جلوگیری شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با اشاره به اینکه بخشی از استان‌های که تدارک اردوی اربعین را برنامه ریزی کرده‌اند، با اصول فنی مناسب انجام می‌گیرد، ادامه داد:  اردوهایی با عنوان اردو طلایه‌داران در استان‌ها انجام می‌گیرد،  ۶۴ اردو با برنامه‌ریزی دقیق باید برگزار شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ۱۵ هزار مدرسه در این خصوص دشوار است، اظهار کرد: اردوی زیارتی اربعینی برای برخی از استان ها در نظر گرفته شده است. این تابستان یک تابستان تشکیلاتی و معرفتی با اردوی طلایه داران و اردوهای مناسبتی از جمله اربعین است.

جانعلی‌پور ادامه داد: باید به گونه‌ای تربیت شود که بتواند با کنشگری صحیح در مدارس به تبیین مسائل برای دانش‌آموزان هم سن و سال خود باشد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی به دنبال ایجاد فضایی است که دانش‌آموزان توانمند بتوانند به جهاد تبیین در مدارس بپزدازند‌، ابراز کرد: برپایی اردوهای طلایه‌داران یکی از راهبردهای اصلی و مشخص در حوزه تربیتی است. این اردوها شامل بسته جامعی از فعالیت‌ها خواهد بود، لذا اردو راهبردی اصلی برای تشکیلات اتحادیه برای فعالیت‌های مختلف است.‌

وی در رابطه با شهدای دانش‌آموزی نیز لشکر فرشتگان و طرح همکلاسی آسمانی، اظهار کرد: در اتحادیه در حال پژوهش در حوزه شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموزی هستند که وعده‌گاه اصلی آن نیز سفر به مشهد مقدس است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر