صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

مرحوم حجت‌الاسلام صفوی با توجه به روضه حضرت سیدالشهدا(ع) آخرتش را خرید

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: مرحوم حجت‌الاسلام صفوی با ارادت به حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام خیر دنیا و آخرت را برای خود خرید.
کد خبر : 926182

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، قرائت معنوی زیارت عاشورا و مراسم نوحه‌خوانی به مناسبت یادبود درگذشت مرحوم مغفور حجت‌الاسلام سید محمدحسن صفوی امام جمعه سابق شهر‌های فومن، شفت و ماسال و برادر حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از رؤسا، مدیران و کارکنان واحد رشت در حسینیه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست با برشمردن شاخصه‌های یک انسان کامل گفت: نخستین شاخصه مرحوم حجت‌الاسلام صفوی این بود که خود را ذوب در خدا کرده و به‌معنای واقعی بنده خدا بود؛ چراکه کار‌هایی که انجام می‌داد برای خدا بود و مقلب‌القلوب خداست و در مجالس متعدد برگزار شده ثابت شد ثابت شد که در قلوب مردم جای داشت.

{$sepehr_key_966}

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی افزود: ویژگی بعدی حجت‌الاسلام صفوی خوش‌اخلاقی و اخلاق‌نیکویی بود که زبانزد همگان شد، انسان نباید در ارتباط با مردم ضعیف باشد و باید با مردم به‌درستی و روی خوش برخورد کرد.

وی متذکر شد: همچنین اخلاق نیکو با زن و فرزند در منزل داشتن خود یک اخلاق نیکو و پسندیده است که خود یک معیار است که یکی دیگر از صفات مرحوم صفوی، اخلاق‌مداری او بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: در صدر اسلام وجود و شخصیت مبارک پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم در ابعاد مختلف الگوی دیگران بود و امتیازی را در مقابل مردم ضعیف و فقیر برای خود قائل نبود و در این باره مرحوم صفوی نیز اینگونه و مردمی بود و از مردم فاصله نگرفت و مردم هم در مراسم تشییع ایشان سنگ تمام گذاشتند و از اقشار مختلف به‌خصوص جوانان در مراسم تشییع این این مرحوم شرکت کردند و مردمی بودن این عالم جلیل القدر اثبات شد.

قاسمی متذکر شد: تواضع یکی دیگر از صفات ممتاز و بارز مرحوم صفوی بود که در مراسم اختتامیه جشنواره امامت سال گذشته از چهره‌های برتر استان گیلان شد.

وی با بیان اینکه توجه به روضه حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام خرید آخرت را در پی دارد، بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های مرحوم صفوی توجه ویژه به روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و ولایتمداری بود و این مرحوم با ارادت به حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و روضه امام حسین علیه‌السلام خیر دنیا و آخرت را برای خود خرید.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تشریح کرد: گرچه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی هرچه تلاش کردند این روضه‌ها را از ما دور کنند و متجددین هرچه گفتند اثری نداشت و با برداشت از سخنان گهربار امام خمینی(ره) که فرمودند: «هرچه داریم از روضه‌های سیدالشهدا داریم»، حضور هرچه بیشتر در این روضه‌ها، انقلاب اسلامی را مقابل دشمنان بیمه می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر