صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۲۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

آکسیوس: زمان و برنامه حمله ایران مشخص نیست

یک رسانه آمریکایی می‌گوید تیم امنیت ملی کاخ سفید به بایدن اطلاع داده که ایران و حزب‌الله همچنان در حال برنامه‌ریزی هستند و هنوز درباره اینکه کدام یک از آنها زودتر به اسرائیل حمله می‌کند، جزئیاتی در دست نیست.
کد خبر : 926088

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «آکسیوس» بامداد سه‌شنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که تعیین زمان، مکان و نحوه پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی برای واشینگتن بسیار دشوار است.

این مقام‌ها که نامشان فاش نشد، به آکسیوس گفتند: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا توسط تیم امنیت ملی مطلع شده که منتظر سناریوی دو موج حمله، یکی از سوی ایران و دیگری از سوی حزب‌الله باشد.

این منابع با بیان اینکه برای دستگاه اطلاعاتی آمریکا مشخص نیست که ایران یا حزب‌الله کدام اول به رژیم صهیونیستی حمله خواهد کرد، توضیح دادند: «پاسخ ایران و حزب الله همچنان در حال برنامه‌ریزی شدن است».

در ادامه این گزارش آمده است: داده‌های نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که واکنش ایران و حزب‌الله در حال تکامل است و آنها هنوز مشخص نکرده‌اند که دقیقاً چه کاری می‌خواهند انجام دهند.

آکسیوس به نقل از مقام‌های آمریکایی مذکور اضافه کرد: «واشنگتن به سختی می‌تواند تعیین کند که واکنش ایران چه زمانی و به چه شکل خواهد بود».

ساعاتی پیش بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که طی جلسه با تیم امنیت ملی خود، در جریان آخرین تحولات امنیتی در منطقه غرب آسیا قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر